Nový Cabstar, který byl vyvinut a zkonstruován Nissanem v Japonsku jako výrobek pro většinu trhů, poskytne ve své třídě slušné užitečné zatížení spolu s kompaktností, dobrou ovladatelností a nejdelší ložnou plochu ve své třídě. Evropa bude prvním místem, kde bude nový Cabstar uveden.

Nový Cabstar zůstává věrný své koncepci "kabiny nad motorem", přestože většina nákladních vozů prodávaných v této oblasti trhu má tradičně "částečně-posunutou kabinu", takže se motor nachází před kabinou. Díky umístění motoru pod kabinou lze využít větší délku vozu jako nosný prostor. To mimo jiné znamená, že je Cabstar ve městě ovladatelnější, což je pro uživatele skutečnou výhodou.

Tři nové motory

K dispozici budou tři nové alternativy motorizace. Turbodieselový motor o objemu 2,5 l se systémem vstřikování typu common rail bude ve dvou provedeních dodávat výkon 81 nebo 95 kW - a přitom motory disponují točivým momentem 250 nebo 270 N.m. Třetí možnou volbou pro zákazníka je benzinový agregát o objemu 3,0 l a výkonu 110 kW a s maximálním točivým momentem 350 N.m.

S cílem zajistit maximální možnost výběru sou nabízeny tři různé verze rozvoru - 2 500 mm, 2 900 mm a 3 400 mm -  a tři různé konfigurace kabiny, a to třímístná sklopná, třímístná pevná a pevná dvoukabina. Další podrobnější technické informace výrobce neuvedl.

Známý současník

Stávající Cabstar se začal prodávat v roce 1998 a je čtvrtým nejlépe prodávaným modelem segmentu Chassis Cab na trhu lehkých užitkových vozů. Za celý rok 2005 získal v západní Evropě tržní podíl ve výši 8%. V minulém roce prodal Nissan v západní Evropě celkem 14 193 Cabstarů.

Cabstar se bude i nadále vyrábět v závodě Nissanu v Avile, nedaleko Madridu ve Španělsku. Prodej nového vozu bude zahájen v říjnu letošního roku.