Pokles prodeje osobních aut byl již tradičně způsoben přesunem části prodaných vozů do kategorie lehkých užitkových kvůli odpočtu DPH. Odbyt v této kategorii vzrostl o 34 procent na 18 247 aut. Dovoz ojetých vozů stoupl jen o 2,5 procenta na 2945 aut.

V případě, že by se k novým osobním vozům připočetly užitkové, které konstrukčně vycházejí z osobních, tedy osobní vozy vybavené pouze bezpečnostní přepážkou, byl by propad prodeje jen kolem 0,7 procenta na 55 500 aut. Nejprodávanější značka Škoda zaznamenala v prvních pěti měsících pokles prodeje osobních a lehkých užitkových aut o 4,2 procenta na 25.364 vozů. Podíl malých vozů z kolínské továrny TPCA na trhu osobních aut byl 0,89 procenta, což představuje 456 aut.

Podle Sdružení na ochranu vlastníků automobilů lze v druhé polovině roku čekat ještě výraznější nárůst dovozu ojetin v souvislosti s uvolněním pravidel pro jejich import. Sdružení automobilového průmyslu se však k celé záležitosti staví poněkud ostřeji. Ve své tiskové zprávě říká, že údaje o dovozech osobních automobilů svědčí o tom, že podmínky pro dovoz ojetin do ČR jsou zřejmě dostatečně liberální a jejich další uvolnění (změnou zákona od 1.7.2006) je jen zbytečným ústupkem požadavkům Evropské komise.