Majitel tohoto britského výrobce sportovních automobilů, malajské konsorcium Proton Holdings, už dříve oznámilo, že má v plánu počátkem roku 2008 představit nový supersport, který by měl konkurovat i takovým automobilovým "gigantům, jakými jsou Mercedes-Benz SLR, Porsche Carrera GT či Ferrari Enzo.

Nyní vychází najevo, že v roce 2008 by se měl objevit tento vůz jako nástupce vozu Esprit. Tento nejúspěšnější model a zároveň nejznámější výrobek formy skončil v roce 2004 pro jeho technickou zaostalost. Zákazníci se však proti tomuto tvrzení několikrát tvrdě ohradili - klasická konstrukce vozu se líbila a byla žádána.

Moderní plastové modely musel svou oblibu tvrdě vybojovávat, a i tak na některých trzích, jako třeba v USA, nemá na růžích ustláno. Lotus chce novým ředitelem zvýšit tamní prodeje vozů Elise a Exige, což John English, bývalý ředitel tamního zastoupení, nedokázal.