Combo CNG se nyní zařazuje do standardní nabídky tuzemských prodejců automobilů Opel, jeho cena začíná na částce 534 786 Kč s DPH. Podnikatele potěší, že Combo CNG je k dispozici i ve verzi N1, která umožňuje odpočet DPH.

Vůz je poháněný speciálně upraveným motorem, který z objemu 1,6 l dává výkon 69 kW, jehož točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 133 N.m při otáčkách 4200 ot./min. Tyto parametry stačí k dosažení rychlosti 165 km/h, z 0 na 100 km/h automobil zrychlí za 15,0 s, což jsou prakticky shodné výkony s modelem poháněným zážehovým motorem. Průměrná spotřeba při provozu na zemní plyn činí asi 4,9 kg/100 km.

Dojezd 540 km

V zásobnících Opelu Combo CNG je uloženo asi 19 kg (resp. 110 l) zemního plynu - to vozu propůjčuje spolu s rezervní nádrží na 14 l benzinu akční rádius asi 540 km.

Přepínání mezi provozem na plyn a benzín může řidič ovládat tlačítkem na palubní desce, z režimu "plyn" na "benzín" přejde motor automaticky také v případě vyčerpání zásoby stlačeného plynu.

Nádrže pod podlahou

Tovární zástavba nádrží na stlačený zemní plyn se nijak nedotkla vnitřního prostoru, Combo 1.6 CNG tedy nabízí stejně velký prostor pro zavazadla i náklad, jako "sourozenci" pohánění zážehovými nebo vznětovými motory - zavazadlový prostor modelu Combo Tour CNG má objem až 3050 l, prostor pro náklad dodávek Combo CNG je velký až 3200 l.

Bezpečnost je zaručena

Pevný skelet vozu a kvalitní materiál zásobníků zemního plynu, který je v nich uložený pod tlakem 200 barů, zaručují maximální míru bezpečnosti. Každý ze zásobníků stlačeného plynu, které jsou konstruovány na tlak až 300 barů, má vlastní magnetický ventil, který okamžitě přeruší dodávku plynu k motoru jakmile jeho obrátky poklesnou pod minimální startovací otáčky.

V případě nehody potom speciální mechanické ventily přeruší dodávku paliva k motoru. Pro případ požáru jsou zásobníky plynu vybavené ochrannou pojistkou, která zaručí řízené "odfouknutí" expandujícího plynu v okamžiku, kdy teplota přesáhne povolenou hranici. Protože zemní plyn je lehčí než vzduch, nemůže se hromadit u povrchu silnice ani při eventuálním proražení nádrže v důsledku extrémně těžké havárie.