Ačkoli Opirus nepřišel o žádnou ze svých charakteristických křivek, přece jen vypadá o poznání lépe. Čelní maska byla kompletně přepracována. Opět najdeme uprostřed velkou masku chladiče v mohutném chromování a po stranách čtveřici kruhových světlometů. Jenže nyní už design poněkud více dbá na stavbu do šířky a ne, jak to je u současné generace, vizuální konstrukci do výšky. Linie střechy zůstala nezměněná, vzadu byly kompletně přestavěny zpětné svítilny.

V Koreji je vůz nabízen hned s několika motory a ne jen jako u nás jen s jedním vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 l. Tam nahradil původní třílitr nový šestiválec o objemu 3,3 l, základem je však další šestiválec 2,7 l (195 kW). Z ceníků vypadl zcela u nás prodávaná jednotka, a tak nejvyšší variantu představuje V6 3,8 l. Tyto specifikace jsou ale pro Koreu a u nás může být situace zcela jiná.

Kia Opirus by měla na český trh přijít pravděpodobně v průběhu podzimu, bude však zcela jistě zastíněna novým modelem vyráběným v žilinské továrně [celá zpráva], který se dnes pracovně nazývá ED (European Design) [celá zpráva]. Jeho vzhled se velmi podobá konceptu Kia Cee´d, představenému na jarním ženevském autosalonu. [celá zpráva]