Lipská továrna však nestačí kapacitně na výrobu tak náročného modelu. Bude tedy muset být kompletně přestavěna a rozšířena. Plány počítají s výstavbou nové montážní haly o rozloze 25 000 čtverečních metrů. Investice by měla dosáhnout až 120 miliónů eur a výstavba začne již letos v září. V továrně vznikne šedesát nových pracovních míst a u dodavatelů pak dalších 600.

Jenže Panamera bude vyloženě koncernový automobil. Lakované karoserie totiž vyrobí Volkswagen v Hannoveru a motory si udělá vlastní hlavní závod Porsche ve Stuttgartu. Porsche nezakrývá, že jen 15 % vozu bude pocházet z vlastní výroby, přičemž jen nalakovaná karoserie je celých 6 %. Dodavatelské firmy si tak budou moc na novém voze slušně vydělat.

Nový motor pro Cayman

Porsche navíc v úterý představilo nový motor pro model Cayman. jedná se o klasický boxer o objemu 2,7 l s výkonem 180 kW a točivým momentem 273 N.m. K dispozici jsou buď pěti- či šestistupňové převodovky, ta bude ovšem k dispozici pouze s aktivním podvozkem PASM. Samozřejmostí je ovšem i možnost volby pětirychlostního automatu Tiptronic. Maximální rychlost vozu je 265 km/h a zrychlení z 0 na 100 km zvládne za 6,1 s při kombinované spotřebě 9,3 l na 100 km.