Šestiválcový agregát pro Chevrolet Uplander pracuje se systémem Active Fuel Management. Není to nic jiného, než již staré známé vypínání až poloviny válců při nízkém zatížení a jejich postupné zapínání při potřebě většího výkonu a točivého momentu. Že už tuhle techniku znáte? Ano, jenže s ní přišla už dávno konkurenční značka DaimlerChrysler. Takže GM nesmí zůstat pozadu.

Celá takhle veliká sláva dokáže na americké žíznivé motory téměř neskutečné - snížit spotřebu na údajných 8,12 l na 100 km na dálnicích a 11,76 l na 100 km ve městě. To není málo, ale na téměř čtyřlitrový agregát s výkonem 174 kW to celkem jde.

Další "převratné" novinky

Aby ale GM nebylo druhé, muselo přidat ještě nějakou "vychytávku", která se jen tak nevidí. Tedy alespoň v USA. Jedná se totiž o to, že agregát lze mít i v provedení na tankování E85, což není nic jiného než kombinace 85 % ethanolu a 15 % benzínu. I zde však nezbývá než upozornit, že s E85 pracuje celý jih amerického kontinentu a v USA moc stanic s tímto palivem nenajdete.

K dalším "novinkám" patří stejně dlouhé sací a výfukové potrubí, hliníková hlava válců s většími ventily, litinový blok s přesazenými válci či elektronicky ovládaná škrticí klapka.

Není se tedy co divit, že o motoru se uvažuje také jako o dalším možném kandidátovi na pohonnou jednotku pro sportovní Chevrolet Impala. V Evropě se zatím s prodejem moc nepočítá. Konkurovat totiž propracovaným nízkoemisním japonským a evropským vozům asi nemůže.