Ke konci února představil Citroën sedan C-Triomphe, který se začal prodávat na čínském trhu. [celá zpráva] Značka se o modelu vyjádřila, že nepočítá s tím, že by jej dovážela do Evropy. Jenže madridský autosalon nás přesvědčuje o něčem jiném.

Vůz je postavený na prodloužené podvozkové platformě modelu C4. C-Triomphe nabízí zavazadlový prostor o objemu 513 l a zvětšený rozvor náprav, čímž se zvětšilo místo pro nohy na zadních sedadlech.  

Zástupci automobilky o něm říkají, že to není přesně model, který půjde do Evropy, ale že je "předchůdcem modelu C4 Sedan, s jehož uvedením se počítá ve Španělsku v roce 2008."

Další novinky v technice

Řada C5 získala nový turbodiesel o výkonu 125 kW, vybavený filtrem pevných částic (FAP) a spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Mezi hlavní inovace nového motoru rozhodně patří dvojité paralelní sekvenční přeplňování a dokonalejší vstřikování spojené s lepším prohořením paliva. Tento nejmodernější turbodiesel bude v premiéře uveden na trh v modelu C5, a to od června 2006.

Další novinkou je robotizovaná převodovka se šesti stupni přidaná k turbodieselu 1,6 HDI 80 kW řady C4. Nová převodovka tedy nabízí skutečnou možnost automatického i ručního řazení při vysokém komfortu ovládání, ale také proti planetové automatické snižuje spotřebu.

Buggy od Francouze

Koncept C-Buggy - malé auto pro volný čas - bude mít svou premiéru právě v Madridu. Osobitá studie s originálními rysy karoserie a ladnými křivkami se nebojí vydat i do terénu. Je to auto ohleduplné k životnímu prostředí.

C-Buggy přichází na madridský autosalon spolu s C-AirPlay, který byl odhalen na automobilové přehlídce v Bologni minulý rok. Podobnost obou aut je jasná, ačkoli C-Buggy se zaměřuje spíše na radost a schopnost dostat se téměř všude. Více informací o konceptu uvolní výrobce až později.