Největší podíl mezi alternativními palivy má mít za 15 let zemní plyn, který má pro svůj pohon využívat desetina vozů. Následují biopaliva, zejména řepkový olej a bioethanol, přidávané do nafty a benzinu, s předpokládaným osmiprocentním podílem.

Auta na vodík zatím nikdo ve světě komerčně nenabízí. Důvodem jsou vysoké náklady na výrobu vodíkových článků i potřeba vybudovat dostatečnou síť čerpacích stanic. První prototypy aut na vodík již představily například společnosti DaimlerChrysler, Honda nebo Mazda.

Další paliva již existují

Vozy na zemní plyn již na českých silnicích jezdí v několika stovkách exemplářů. V nabídce je má několik automobilek, například Fiat či Citroën. V červnu se k nim přidá i Opel.

ČR v rámci plnění evropských směrnic chystá pro příští rok přimíchávání řepkového oleje a biolihu do stávajících pohonných směsí. V souvislosti s tím se předpokládá roční produkce řepkového oleje kolem 200 000 tun a dvou miliónů hektolitrů biolihu. Ministerstvo zemědělství by mělo koncepci zavádění biopaliv představit do konce května.