Hlavní cena padla znovu do rukou zástupců značky BMW. Ti ji získali již podruhé za pětilitrový desetiválec z modelů M5 či M6. V historii soutěže se ještě nestalo, že by agregát obhájil své vítězství. BMW tak může slavit opravdový úspěch, navíc ještě podpořený dalšími čtyřmi cenami v kategoriích "Nejlepší výkonný motor" (BMW 5,0 l V10), "Motor od 2,5 do 3,0 l" (BMW 535d - Twin Turbo), "Motor od 3,0 do 4,0 l" (BMW 3,2 l z M3 a Z4 M) a "Motor nad 4,0 l" (BMW 5,0 l V10).

Z ostatních oceněných je třeba vyzdvihnout novinky, kam patří Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (Golf), který získal ceny "Nejlepší nový motor roku 2006 a "Motor od 1,0 do 1,4 l". Volkswagen získal ještě jednu cenu za motor v objemové třídě 1,8 až 2,0 l za dvoulitrový turbomotor, který známe i ze Škody Octavia RS.

Z pozornost stojí také již šesté ocenění za litrový agregát z Hondy Insight, které získala v průběhu posledních tří let. Mezi velmi úspěšné však musíme zařadit i Toyotu Prius s už osmým titulem za dva roky.

Ocenění Engine of the Year 2006
Nejlepší nový motor VW 1,4 l Twincharger (Golf)
Motor s nejmenší spotřebou Toyota 1,5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)
Nejlepší výkonný motor BMW 5,0 l V10 (M5, M6)
Motor pod 1,0 l Honda 1,0 IMA (Insight)
Motor 1,0 - 1,4 l VW 1,4 l Twincharger (Golf)
Motor 1,4 - 1,8 l Toyota 1,5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)
Motor 1,8 - 2,0l VW 2,0 Turbo (Golf, Audi, Seat, Škoda)
Motor 2,0 - 2,5 l Subaru 2,5 l Turbo (Impreza, Forester, Saab 9-2X)
Motor 2,5 - 3,0 l BMW 3,0 l Twin-Turbo Diesel (535 d)
Motor 3,0 - 4,0 l BMW 3,2 l (M3, Z4 M)
Motor nad 4,0 l BMW 5,0 l V10 (M5, M6)
Mezinárodní motor roku 2006 BMW 5,0 l V10 (M5, M6)