Karoserie vozu je proti studii výrazně jiná. Třídveřový sportovní vůz na vysokém podvozku s ohromnými koly to skutečně není. Sériový Opel Antara je mnohem civilnější a chtělo by se říci, že je až škoda některých pěkných detailů ze studie. Pětidvéřová karoserie se nyní více podobá sesterskému modelu Chevrolet Captiva. Nebojte se však - není to tradiční výměna designu s vyměněným logem na chladiči. Antara má svůj vlastní design.

SUV jako z učebnice

K charakteristickým rysům nového modelu patří především vysoká světlá výška, velká kola a robustní ochranné prvky karoserie kompaktních rozměrů (délka x šířka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m). Vnitřní prostor Antary připomíná svým pojetím a zpracováním elegantní více sedan střední třídy, ale na to jsme už dnes u neterénních SUV zvyklí.

Tři motory

Po uvedení na trh budou pro nový Opel Antara připraveny tři napříč montované motory, přičemž ve všech případech jde o agregáty se čtyřventilovou technikou rozvodu. Na samém vrcholu nabídky motorů stojí zážehový vidlicový šestiválec, technicky velmi blízký šestiválcovému motoru modelů Vectra a Signum. Motor V6 modelu Antara, který dává ze svého objemu 3,2 l výkon 165 kW, je propojený s automatickou převodovkou s funkcí ActiveSelect.

Marketingoví odborníci automobilky Opel předpokládají, že největší zájem bude o modely poháněné dvoulitrovým turbodieselem "common-rail" o výkonu 110 kW. Tento motor je standardně propojený s manuální pětistupňovou převodovkou, alternativou ovšem je i stejná automatická převodovka, jako v případě motoru 3.2 V6. Základní pohonnou jednotkou řady Antara bude zážehový čtyřválec 2,4 l (104 kW).

Standardně pohon všech kol

"Inteligentní" systém aktivního pohon všech kol modelu Antara kombinuje výhody koncepce s poháněnými koly přední nápravy, tedy především směrovou stabilitu při akceleraci a dobrou jízdní dynamiku, s výhodami, které přináší stálý pohon všech čtyř kol. Do pohonného systému je zařazený elektronicky řízený elektro-hydraulický diferenciál, který za každé situace garantuje optimální rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy.

Slušná výbava

Systém pohonu je koordinovaný s protiblokovacím systémem brzd ABS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, které zvyšují míru aktivní bezpečnosti jízdy.

K dalším standardním prvkům modelů Antara patří mj. hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic Brake Assist), systém aktivní ochrany proti převrácení ARP (Active Rollover Protection) a také zařízení pro bezpečné sjíždění svahů DCS (Descent Control System). Na přání se dodává i systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stabilization Assist).

Antara má vpředu nezávislé zavěšení McPherson, zadní kola jsou uchycena čtyřprvkovými závěsy. Na všech kolech najdeme kotoučové brzdy u všech motorových verzí.