Hlavní obsah

Cobra Arbitrage GT: Karbon z Thajska

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cobra International Co je největší výrobce surfových prken na světě. Jenže v jejím výrobním programu jsou i další položky - kompozitové části na motorky, listy na větrné elektrárny či lodě. Tak proč by si thajská firma nemohla "střihnout" sportovní automobil?

Článek

Na projektu se podílel Alan Mertens, konstruktér známý z Formule Ford a mnoha monopostů pro dálkové soutěže, jako je 500 mil v Indianapolis. Jeho zkušenosti s konstrukcí vozů ze superlehkých karbonových vláken jsou tak velmi dobře vidět.

Uhlík kam se podíváš

Cobra Arbitrage GT je supersportovní automobil, který má karoserii i interiér kompletně vyrobené z uhlíkových vláken. Ta jsou až desetkrát silnější než ocel a ve vhodném tvaru dokáží ochránit posádku mnohem lépe, než bortící se plechy. Na to už přišli konstruktéři závodních automobilů, takže nyní můžeme najít ve formuli 1 tzv. monocoque, tedy jednolitou vnitřní skořepinu s extrémní pevností, ve které je umístěno místo pro posádku. Právě tato součást je použita i u tohoto vozu.

Karoserie má ostře řezané hrany a je přísně aerodynamická. Vpředu odsává vzduch od nárazníku dvojice výdechů na přední kapotě, na bocích jsou ohromné výdechy a nasávání vzduchu k brzdám a zadní partii zdobí centrální trojice výfuků umístěná mezi ohromnými difusory.

Bezpečný a komfortní

V interiéru nalezneme karbonovou přístrojovou desku, ve které může být zabudováno cokoliv, co zákazník žádá. Je připravená nést supermoderní hi-fi souprava, navigace, dvouzónová automatická klimatizace či kožené obšití sedadel. Celý vůz bude stavěn přesně podle přání a postavy zákazníka, takže bude zabezpečena největší bezpečnost, jakou lze očekávat pouze u závodních speciálů. Jen nebude moci automobil řídit nikdo jiný než majitel, protože sedadlo nebude stavitelné.

Turbo, dvě, žádné?

Jako pohonná jednotka pracuje před zadní nápravou zážehový šestiválec o objemu 3,2 l z produkce koncernu Volkswagen. V atmosférické verzi disponuje výkonem 177 kW, ale lze domontovat i jedno či dvě turbodmychadla. Pak se výkon vyšplhá na 404 kW. Z 0 na 100 km/h pak vůz zvládne zrychlit za 3,2 s. Cena vozu je stanovena na 90 000 euro a vyrábět se bude od ledna roku 2008 v limitované sérii 350 exemplářů.

Reklama

Související články

Superlehký Caterham R400

Britská továrna Caterham, která vyrábí repliky slavného Lotusu Super Seven zjistila, že její vozy jsou příliš těžké. Zanedlouho tak bude v prodeji za 27 000...

Antas V8: Automobilová renesance

Restaurátorská firma Faralli & Mazzanti se rozhodla, že je čas představit svůj vlastní výrobek. Není lepší místo na prezentaci, než soutěž automobilové krásy...

T-Rex: Obrácená tříkolka

O jízdních vlastnostech lehkých automobilů s výkonnými motory se nedá pochybovat. Jak ale ještě více snížit váhu? Co třeba odstranit jedno kolo? Kanadská firma...

Výběr článků

Načítám