Oba vozy obstály se ctí. Z pěti hvězdiček pro ochranu posádky při čelním a bočním nárazu získal Fiat hvězdičky čtyři, stejně jako Nissan. Idea získala při čelním nárazu 56 % z bodů, které mohla celkem získat. Hrudník řidiče se totiž setkal s volantem a posunutá přístrojová deka představuje nebezpečí pro stehna obou předních cestujících.

Boční náraz znamenal velké zranění figuríny v oblasti hrudníku, ale i tak zde Fiat získal 83 % ze všech bodů. Testovaný automobil navíc nebyl vybaven okenními airbagy, které jsou v mnoha státech standardem.

Nissan Pathfinder získal stejně hvězdiček, ale po podrobném prozkoumání je na tom samozřejmě lépe, než malá Idea. Čelní náraz totiž pro něj znamenal získání 75 % bodů a boční byl za plný počet. Ani Nissan se však nevyhnul problémům. Pathfinder už jednou zkouškou prošel, ale jeho airbagy při obou nárazech nevystřelily. Tato druhá zkouška tak probíhala s již standardně fungujícími zádržnými systémy.

V ochraně dětí je na tom Nissan o jednu hvězdičku lépe než Fiat (tři hvězdičky proti dvěma) a je zajímavé, že při srážce automobilu chodce s vozem na tom budou lépe ti opěšalí, kteří se "setkají" s ohromným terénním gigantem (dvě proti jedné hvězdičce ze čtyř).

Recenzi Nissanu Pathfinder zanedlouho najdete na stránkách Automoto rubriky serveru Novinky.cz.