Hlavní obsah

Přidání hodnocení bezpečnosti Euro NCAP do testů automobilů

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vážení čtenáři, jelikož se bezpečnost stává na přeplněných a rozbitých silnicích velkým problémem, váš zájem o crash testy jednotlivých testovaných vozů je stále větší. Proto jsme se rozhodli, že v rámci zkvalitnění testů budeme přinášet výsledky nárazových zkoušek jednotlivých vozů, jak je prováděl ústav Euro NCAP.

Článek

Výsledky vždy najdete v tabulce technických údajů mezi sekcemi Rozměry a objemy a Ceny. Přineseme vám informace o hvězdičkovém hodnocení nezávislého evropského zkušebního ústavu Euro NCAP. Ten v nárazových testech zkoumá bezpečnost vozu. Automobily pocházejí sérií zkoušek, zahrnující čelní srážku do bariéry s přesazením, boční náraz sloupu do střední části vozu, zkoušku ochrany dětských cestujících na zadních sedadlech v dětské sedačce a srážku vozu s chodcem. Podrobný  popis jsme již přinesli v jiném článku. [celá zpráva]

Abychom nezpůsobili posléze zmatky dodáváme jednu vzorovou tabulku doplněnou o příslušné kolonky.

Technické údaje
Opel Zafira 2.0T Enjoy
Motor
Zdvihový objem1998 ccm
Max. výkon147 kW při 5400 ot./min
Max. točivý moment262 N.m při 4200 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město13,3
Mimo město7,3
Kombinace9,5
Výkony
Max. rychlost231 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod7,8 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4467 mm
Šířka1801 mm
Výška1645 mm
Rozvor2703 mm
Objem zavazadelníku140/645/1820 l
Provozní hmotnost1505 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí4/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vozu838 900 Kč
Základní cena vybavení Enjoy838 900 Kč
Cena testovaného vozu927 200 Kč*

Počet hvězdiček je v tabulce označen číslicemi. Prví před lomítkem značí počet získaných hvězd, ta za lomítkem pak maximální možnou dosažitelnou hodnotu (ochrana posádky má maximálně pět hvězdiček, ochrana dětí také pět a ochrana chodců čtyři).

Jelikož zatím nebyly hodnoceny všechny automobily na trhu, může se stát, že kolonky nebudou vyplněny. Také chceme upozornit na to, že na začátku roku 2004 byla metodika Euro NCAP změněna a počet hvězdiček byl z tehdejších čtyř rozšířen na současných pět a byl přidán test s chodcem. Pokud se ještě tak starý automobil v testu objeví, podáme vysvětlující informace.

Reklama

Související témata:

Související články

Škoda Octavia v nárazových testech obstála

V nové sérii nárazových testů sdružení Euro NCAP bylo náročným zkouškám vystaveno třináct nových automobilů plus jeden vůz v opakovaném testu. Mezi novinkami...

Pět hvězdiček pro Mazdu 5

Nový kompaktní vůz kategorie velkoprostorových aut (MPV) Mazda 5 získal maximální ohodnocení - 5 hvězdiček - v posledních nárazových testech konsorcia Euro...

Croma a Yaris mezi pětihvězdičkovou elitou

V aktuální sérii nárazových testů evropského konsorcia Euro NCAP byly testovány vozy Daihatsu Sirion, Fiat Croma a Toyota Yaris. Nejlépe si v hodnocení ochrany...

Výběr článků

Načítám