Jeho vzrušující design nese řadu stylistických rysů a detailů, kterými se tento sportovec odvolává na předchozí koncepty SEAT Salsa a Tango uznávaného návrháře Waltera de'Silvy, šéfdesignera automobilky SEAT. Cupra GT je dlouhá 4,56, široká 2,1 m a jen 1,19 m vysoká, což jí propůjčuje extrémně dynamický styling.

Tváři dominují xenonové světlomety

Unikátním konstrukčním a stylistickým prvkem jsou výklopné "křídlaté" dveře se závěsy uchycenými z vnitrní strany u horní strany sloupku a se zcela zapuštěnými klikami. Při pohledu z boku zaujmou "svalnaté" proporce vyklenutých podběhů kol, do kterých jsou těsně vsazena velká osmnáctipalcová litá kola s nízkoprofilovými sportovními pneumatikami rozměru 265/650 vpředu a 285/680 vzadu. Atraktivní originální design ráfků kol se zdvojenými paprsky nechává vyniknout velkým odvrtávaným brzdovým kotoučům (vpředu o průměru 378 mm, vzadu 355 mm) s mohutnými třmeny AP.

"Tváři" Cupry GT, tedy přední části vozu, dominují xenonové světlomety dokonale začleněné do navazujících křivek čelní části. Maska chladiče s výrazným logem automobilky SEAT a dva mohutné otvory ve spodní části spojleru, přivádějící vzduch k brzdám, hodně připomínají koncept SEAT Tango. Nepřehlédnutelným prvkem zádi prototypu Cupra GT je masivní aerodynamické křídlo, vytvářející patřičný přítlak zadních kol, a dvojice samostatných koncovek výfuků v titanové barvě.

O pohon dravého vozu se stará zážehový třílitrový vidlicový šestiválec V6, dopovaný dvojicí turbodmychadel, který dodala sesterská automobilka Audi. Po speciálním doladění dává nyní tento agregát výkon přes 500 k. Motor je ve voze uložen uprostřed a přenáší svůj výkon na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Výkonný šestiválec "dýchá" mohutnými nasávacími otvory umístěnými hned za okny dveří. Působivým prvkem je uložení motoru přímo pod rozměrným sklem zadního okna.

Ryze sportovní vůz

Volant supersportovní Cupry GT je určen pro zkušené řidiče, kteří také mohou vychutnávat mimořádné dynamické schop- nosti tohoto speciá- lu, stavící na mo- hutném točivém momentu 600 Nm při 5250 otáčkách za minutu. Cupra GT dokáže zrychlit z O na 100 km/h během 4,2 s a její maximální rychlost je propočítána - v závislosti na zvoleném převodu - na 295 km/h. Excelentní mají být jízdní vlastnosti, což je zásluha mimořádně tuhé trubkové struktury vozu a speciálně naladěného zavěšení předních i zadních kol. Koncepce zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny a tlumiči Öhlins okamžitě zařazuje Cupru GT do segmentu ryze sportovních vozů. ¨

Jen těžko by šlo hledat jiný model, který by lépe vystihoval firemní slogan španělské automobilky "SEAT auto emoción", než je prototyp Cupra GT. Automobilka SEAT se profiluje jako výrobce kvalitních automobilů se zřetelným sportovním nádechem, a v tomto trendu bude pokračovat i při vývoji příštích sériových modelů. Cupra GT, určená výhradně pro sportovní nasazení na automobilových okruzích, se bude vyrábět na konkrétní zakázky sportovních týmů, které je budou nasazovat do okruhových závodů. Není vyloučeno, že po úplném dokončení vývoje se tyto vozy objeví ještě letos ve španělském seriálu okruhových závodů vozů GT.