Chris Rea, známý fanoušek vozů Lotus Super Seven a Caterham už dávno podal objednávku na model, ke kterému ještě nebyly ani známy technické informace. Stejně tak se zachovalo již dalších několik desítek zájemců. Co je k tomu vedlo? Vidina nejlehčího silničního Caterhamu, který má přinést nový rozměr pro radost z jízdy.

Caterham Superlight R400 je odlehčen co nejvíce. Ztenčeny jsou karbonové díly karoserie, upraven je podvozek a rám (ten byla ale přepracován a nyní by měl mít o 14 % vyšší tuhost). Nikde není žádná zbytečnost. Těžko budete hledat klasická velká kožená sedadla v interiéru - jsou tu tenoučké skořepiny, které dokáží z člověka vyklepat duši.

Pod přední kapotou pracuje nový celohliníkový dvoulitr Cosworth s výkonem 155 kW při 7600 ot./min. Točivý moment 203 N.m vrcholí v 6300 ot./min, z čehož je jasně vidět, že agregátu se líbí v hodně vysokých otáčkách.

R400 na stovku zrychlí za 3,8 s a maximální rychlost se pohybuje na hranici 224 km/h. Cena stavebnice 27 000 liber (asi 1 112 000 Kč) může být doplněna za práci. Kompletní vůz totiž může být pro zákazníka připraven za 29 500 liber (asi 1 215 000 Kč).