Článek
Za účasti monackého prince Alberta II se tam představí vůz Caparo T1, jehož jízdní vlastnosti mají být údajně nejlepší na světě. Dopomoci k tomu má především ultralehká karoserie z uhlíkových kompozitů.
Dvousedadlový supersport má dvě sedačky umístěné za sebou v pevném monokoku. Konstrukce celého vozu se tak dá srovnávat se speciály na Le Mans či Formulí 1. Aby taky ne, vždyť u zrodu tohoto vozu stáli Scott-Geddes a Graham Halstead - dva ex-konstruktéři vozů McLaren.
Málá váha i objem motoru
Ti dokázali stvořit střelu, která dokáže i přes slušný design a zakrytovaný prostor pro cestující udržet svou váhu pod 500 kg!. Konkrétně se na váze objeví číslice 465 kg a to i přesto, že pod "pokličkou" najdeme i speciální hasicí systém.
Najdeme zde však i zajímavější věci. Před zadní nápravou totiž vládne vidlicový osmiválec o objemu 2,4 l. Objem jak z rodinného kombíku asi není to, co bychom čekali u supersportu. Nenechte se však mást. Hliníkový agregát na sobě nese turbodmychadla, která dopují válce tak, že ze sebe vyždímají 367 kW. S těmito parametry dokáže smělý řidič katapultovat vůz na stovku za 2,5 s a 160 km/h dosáhne za 5 sekund. Ručička rychloměru se prý zastaví na 322 km/h.
Motokáry jsou nezáživné
Jízdní vlastnosti Capara mají být na té nejvyšší úrovni. Výrobce ve své brožuře všechny hodnoty podmiňuje nastavením pneumatik - tedy jejich kvalitou, teplotou a správnou silnicí. Pokud je vše splněno, lze v zatáčkách vychutnávat přetížení až 3g a kotouče mají zastavit vůz na rekordní vzdálenosti. Dnes mnohokrát skloňovaný Bugatti Veyron se se svými 1950 kg nemůže této hodnotě ani přiblížit - fyzika se prostě neošidí.
První objednávky na vůz jsou už na cestě, a to i přes vysokou cenu, dosahující 150 000 liber, v přepočtu tedy asi 6,2 milionu korun.