Základem vozu jsou nové nápravy. Vpředu najdeme modifikovaný McPherson, vzadu pak víceprvkový závěs. Nad přední nápravou pak sídlí velký šestiválcový agregát o objemu 3564 ccm s výkonem 184 kW při 6200 ot./min. Točivý moment 329 N.m při 3200 ot./min je překvapivě přenášen novým systémem pouze na přední kola. Zákazníci si však budou moci vybrat i čtyřkolku, která však veškerou sílu přenáší přes elektronicky řízený diferenciál. XL7 se tak v nové generaci stala více SUV a už nelze očekávat tak dobré terénní schopnosti.

Ostatně tomu nasvědčuje i samonosná luxusní karoserie. Ta má zcela jiný design, než na jaký jsme zvyklí u Grand Vitary. Přední světlomety mají netradiční tvar se "slzou" a jsou zcela zakomponovány do předního nárazníku. Jeho mohutnost a zakulacení čela určitě nepatří do terénu.

Velikost vozu 4995 x 1835 x 1750 mm na rozvoru 2857 mm překonává ve všech rozměrech jak současnou Grand Vitaru, tak i minulou XL-7. Také se dovnitř vejde až sedm cestujících. V této verzi pak nabídne velmi slušný komfort, který v sobě zahrnuje i DVD přehrávač či automaticky nastavitelné zadní tlumiče.

Objem zavazadlového prostoru zatím výrobce nezveřejnil. Ale jeho využitelnost bude jistě vysoká i díky variabilní třetí řadě sedadel. Ta se totiž může sklopit do podlahy, čímž vznikne zcela rovná ložná plocha.