Shell prezentuje novou naftu jako jednu z nejkvalitnějších na trhu. Nejedná se o speciální složení zvyšující výkon (cetanové číslo je stejné jako u klasického dieselu), ale novinka je v aditivech. Ta čistí motor od usazenin a zabraňují jim vytvářet na povrchu vstřikovacích trysek a ventilech karbonovou vrstvu. Díky tomu má spalování dobrý průběh a agregát neztrácí výkon.

Uvedení tohoto paliva, které už je zkušebně na více než šedesáti čerpacích stanicích, však zastínila návštěva Franka Biely z týmu Audi Motorsport. Tento trojnásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans hovořil o novém voze Audi R10, který jako jediný ze startovního pole bude mít letos vznětový motor.

"Řídit R10 je něco neuvěřitelného. Především je to ten silný zátah odspodu, který u závodního zážehového motoru prostě není," řekl Biela. K tomu však dodal: "Zatím s tímto vozem mám zkušenosti jen na suché trati (posádka Audi R10 letos již vyhrála 12 h v Sebringu - pozn. autora), takže jsem zvědavý co to udělá na mokru. Tohle auto s tak silným zátahem prostě musí mít kontrolu trakce. Na mokru by to nikdo nedokázal uřídit."

Audi R10 není sice jediný závodní automobil s turbodieselem, ale v současnosti je rozhodně nejsilnější. Vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,5 l s přeplňováním dvěma turbodmychadly má výkon 650 k (478 kW) a točivý moment podle nastavení asi 1100 N.m. Původní vítězný vůz R8 musel být na turbodiesel totálně přestavěn. Agregát je totiž větší, těžší a má vetší točivý moment. Tomu všemu musel být vůz přizpůsoben. Rozvor i rozchod byly zvětšeny, upravily se nápravy, pružení...