Automobilka nazývá tuto změnu novou generací. Počet inovovaných součástí totiž přesáhl číslo 2000, což je jistě úctyhodné, ale i tak nelze říci, že se jedná o novou generaci. Facelift je totiž spíše kosmetický a nejvíce úprav se dočkala technika, která by měla být nyní spolehlivější a především přinášející více bezpečnosti.

Jen malý "lifting"

Příď zdobí nový nárazník s výraznější kresbou vstupů vzduchu a oválnými mlhovkami. Zákazníci se mohou těšit například také na nové boční prahy, v interiéru zajímavější barevné odstíny, čtyřramenný volant s eliptickými ovladači a upravené ovládání standardně dodávané automatické klimatizace Thermatic.

Každý pozná nebezpečí

Třída E nabídne ve všech svých modelech v základní výbavě systém Pre-Safe, rozpoznávající nebezpečí "na sto honů". Základem jsou čidla kolem vozu, měřící vzdálenost od okolních automobilů. Když zjistí, že se vůz nebezpečně přibližuje k překážce, dá výstražné znamení řidiči světelným a zvukovým signálem, a také trochu "kopne" do brzdového pedálu. Pokud jízda pokračuje a řidič brzdí málo, či vůbec nereaguje, dokáže systém aktivovat svůj brzdový systém a zcela sevřít brzdy. Samozřejmostí je rychlá úprava elektronických povelů ABS a ESP. Ve chvíli nevyhnutelnosti srážky se sedadlo posune do ideální polohy, zavřou se okénka a bezpečnostní pás se předepne. Nové je ovšem do "éček" instalován systém Neck-Pro, tedy aktivní opěrky hlavy snižující riziko zranění krční páteře.

Světla svítí!

Zadní brzdová světla nyní blikají, což má snížit reakci řidičů jedoucích za vozem. Podle výzkumů totiž řidiči reagují na blikající světlo až o 0,2 s rychleji, než stále svítící.

Inovací prošly také přední světlomety. Bi-xenony se nyní přizpůsobují jízdě a nabízejí pět různých funkcí. Základem je tradiční "potkávačka" jenž však více a silněji osvětluje krajnici. Ale při rychlosti 90 km/h se zapíná samočinně tzv. dálniční osvětlení, protahující světelný kužel až do vzdálenosti 120 m a osvětluje vozovku rovnoměrně po celé šířce.

Šest z deseti

Posílením prošla také většina motorů. Z deseti nabízených agregátů jich šest změnilo výkonové parametry a jeden je zcela nový. Radost mohou mít především fanoušci turbodieselů.

Základní vznětový čtyřválec E 200 CDI díky optimalizaci vstřikování zvýšil výkon o 10 kW na rovnou stovku a točivý moment z 270 na 340 N.m. Pro model E 220 CDi je agregát zcela nový. Nejvyšší výkon se šplhá na 125 kW a maximum točivého momentu vystoupalo na 400 N.m. Spotřeba zůstala na hranici 6,3 l na 100 km. Větší šestiválec E 320 CDI má stále stejný výkon (165 kW), točivý moment však vzrostl o 30 N.m na 540 N.m.

U zážehových agregátů došlo na změnu u verze E 200 Kompressor. Výkon a točivý moment narostly na 135 kW resp. 250 N.m.

Od poloviny roku 2006 se objeví vrcholný model E 500 s novým osmiválcem 5,5 l s výkonem 285 kW (+ 60 kW proti současnému modelu) a točivým momentem  530 N.m (+ 70 N.m). Naprostou špičkou se však stane upravená verze od AMG E 63, která z přeplňovaného osmiválce vymáčkne 378 kW.