Výroba Trabi-Porsche podle údajů serveru www.trabi.cz trvala dva a půl roku a výsledkem je vůz, který svůj původ z východoněmeckého duroplastového vozítka mnohým prozradí až po spuštění patřičně upraveného dvoutaktního motoru. Samotná podoba auta totiž působí jako zdařilá karikatura Porsche 911.

Podle majitele vozu ze severní Moravy má vůz všechny plasty originální a vzhled je výsledkem přidaného laminátu a kytu. Při výrobě si mimo jiné pomohl i střešním oknem z peugeotu, lampami a ráfky z Fordu Escort RS 2000 či nárazníkem z Peugeotu 106. Zajímavé je, že žádný blatník nemusel být řezán či vytahován, stačilo nalepit nové kusy. Kola z Fordu Escortu o rozměru 185/55 R14" jsou vypodložena vložkou.

Výrazných změn doznal i vnitřek vozu. Střecha dostala polstrování vlastní výroby. Palubní deska je upravovaná z Peugeotu 205 i s řadící pákou uprostřed a sedačky jsou upravené skořepiny ze závodního Žiguli třídy B.

Majitelé trabantů se shodují, že vozů v původním stavu ubývá, o výtvoru kolegy, který jej na stránkách doprovází i bohatou fotodokumentací a nahrávkou charakteristického zvuku vyladěného motoru, však hovoří jen v superlativech.

Trabant, podobně jako třeba VW Brouk či legendární kachna od Citroënu se jako relativně levný a přitom osobitý automobil těší velkému zájmu úpravců. Existuje v dlouhé podobě po vzoru velkých amerických limuzín, jako kabriolet, přívěs či sportovní vůz.