Hlavní obsah

Citroën C15 se loučí

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Citroën Česká republika předala ve čtvrtek poslední dva bílé Citroëny C15 české firmě podnikající v oblasti lesnictví a dřevařství. Tímto se definitivně uzavřela neuvěřitelně dlouhá životní etapa oblíbeného užitkového modelu.

Článek

Předchůdce současných modelů LUV, vybavený dieselovým motorem se na automobilovém trhu pohybuje již od roku 1984, a může se pochlubit velkými prodejními úspěchy, jejichž důkazem je 1 235 042 prodaných vozů.

Praktičnost a spolehlivost byly velkou devizou od samého začátku. Lehce ovladatelný a zároveň dostatečně robustní vůz je vybavený dieselovým motorem 1,9D o výkonu 43 kW, který byl do C15 převzat z modelu Berlingo. Celková délka vozu je 3,99 m, délka nákladového prostoru 1,64 m, užitečný objem má hodnotu 2,67 kubických metrů  a užitečná hmotnost může být až 600 nebo 765 kg. To jsou parametry tohoto výjimečného modelu.

Výroba C15 se v továrně ve španělském Vigu uzavřela v prosinci 2005.

Historie C15

První uvedení na trh se odehrálo v roce 1984, šlo tehdy o verze C15 E a C15 D. Obě verze o užitečné hmotnosti 570 kg, zkonstruované na bázi Citroën Visa, si mohli zákazníci zakoupit též v osobním provedení.

C15 E byla vybavena motorem o objemu 1124 ccm a výkonu 34 kW při 5750 ot./min. (max. rychlost 125 km/h). Verzi D poháněl agregát o objemu 1769 ccm a výkonu 43 kW při 4600 ot./min. (max. rychlost 133 km/h).

V roce 1991, byla na trh uvedena užitková verze s elektrickým pohonem a o rok později prošel vůz lehkým faceliftem. V roce 1993 dostává C15 do sériové výbavy přípravu na rádio (verze 600 a 675 kg), opěrky hlavy na předních sedadlech a vyhřívání zadních prosklených dvoukřídlých dveří (u osobní verze). Koncem roku 2000 se do C15 začal montovat dieselový motor 1,9D o výkonu 43 kW.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám