Firma Weineck postavila automobil, který je v současnosti nejsilnějším vozem světa. Není zapotřebí žádného velkého technického talentu - do repliky AC Cobra instalovala ohromný agregát o objemu 12,9 l.

V osmi válcích se nehodlá palivo jen tak líně převalovat a nic nedělat. Tohle není žádný Američan, ale pořádný dravý Němec. Největší výkon agregátu tak šplhá na 809 kW (1100 k) při 7 000 ot./min. Maximum otáček je však ještě o jeden tisíc výš. Točivý moment dokáže vyrvat asfalt zpod ohromných pneumatik o rozměru 315/35 ZR 18 vzadu - má totiž vrchol na hodnotě 1760 N.m při 5600 ot./min!. Je to tak nejsilnější vůz na světě, jenž má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.

Karoserii má umístěnou na masivním rámu, který by však asi havárii v maximální rychlosti jen tak nepojmul. S tím si ale nikdo starosti nedělá. Patnáct budoucích majitelů (jedná se o limitovanou sérii) pravděpodobně nikdy nevyzkouší veškeré rychlostní limity vozu. Asi budou jen pomalu popojíždět někde po letišti, kde občas zařadí i poslední stupeň z čtyřstupňové manuální převodovky.

Těžko říct, jestli někdo z nich stihne stopovat, jak rychle zvládá vůz stovku s pevným startem. Výrobce jí totiž neudává. Zato informuje, že dvoustovku pokoří za 4,6 s a 300 km/h jede Cobra za neuvěřitelných 10 s. Pokud si chcete porovnat zatím asi nejrychlejší stroje planety - Bugatti Veyron zvládne 300 km/h za 16 s. Výrobce ovšem uvádí, že plný výkon lze zkoušet až v řádně zahřátém voze - tedy asi po patnácti až dvaceti kilometrech jízdy.

Jistě se ptáte po ceně. Ne že by se našel někdo v naší republice, který by mohl přeplatit někoho z patnácti nejbohatších lidí planety zažraných do automobilů, ale jistě je to zajímavé porovnání. Ceník hovoří jasně - v Anglii se prodává za 373 250 liber, tedy asi za 15,7 mil korun. To je polovina Veyronu.