Hlavní obsah

Novinky pro léto ze světa litých kol

Jaro se blíží (i když to stále není vidět) a opět nastává doba, kdy se opečovávané automobily vytáhnou z garáží a ty, co jezdily přes zimu projdou kompletní očistou a přezují se na letní pneumatiky. Stále více se však dnes instalují nejen nové pneumatiky, ale i hliníkové ráfky.

Článek

V úterý představila společnost Alcar novinářům nabídku litých kol, kterou bude dovážet do České republiky. Tento výrobce zastupuje značky AEZ, Dezent, a Dotz a na českém trhu zabírá v prodejích významné místo.

Nové ráfky pro rok 2006 se rovnoměrně rozdělily mezi všechny značky. Vrcholná řada AEZ nerozšířila nabídku kol z produkce kovaných modelů, ale zavedla novou technologii Nano tec. Jedná se o povrchovou úpravu, kdy vrchní bezbarvá vrstva laku má speciální úpravu z oblasti nanotechnologie. Nízké povrchové napětí pak zabraňuje vodě a nečistotám se uchytit na kole a rotační pohyb je odvádí pryč. Touto technologií jsou vybaveny vzory AEZ Raver a Dezent A.

Mezi významné novinky lze také přiřadit řadu Excite s velmi výrazným designem v dvojí povrchové úpravě - buď s částečným černěním či úplným titanovým leskem. Pokud jde o černěná kola, hned musíme vypíchnout další dvě novinky, určené nejvíce pro pravověrné tunery. Dotz Daytona II má klasické černé lakování se stříbrnou obrubou na ráfku s průhledným lakováním. To Las Vegas II patří do kategorie "pro fajnšmekry". Střed totiž není potažen průhlednou pevnou vrstvou. Povrch je tak matný a nesmí se s ním zacházet nijak hrubě a dokonce se s koly nesmí zajíždět ani do myčky.

V dnešní době se stále více rozrůstají i úpravy dodávek a užitkových vozů. Na ty instalovat klasická hliníková kola nejde. Vysoké zatížení by je příliš ničilo. Proto musel být vyvinut speciální tvar. AEZ Quadro bylo vytvořeno právě pro LUV a již dnes jsou skladem kola o rozměrech 6,5 x 15".

Z dalších nových vzorů jmenujme Dezent V, Dotz Brand Hatch a ráfky na SUV AEZ Gizeh a Dotz Luxor.

Je to legální?

To, že si dáte sami na vůz litá kola neznamená, že můžete jezdit po pozemních komunikacích. Stejně jako vše ostatní, i kola musí být schválena. Dnes na to dovozci nedbají a problémy tak můžou nastat na STK. Kola musí být povolena pro daný typ vozu a zapsána do TP. Jen tři dvovozci zatím prošli celým schvalovacím procesem - Alcar, Ronal a Auto Technik Unger. Pokud tedy budete někdy kupovat kola, žádejte schválení pro ČR. Pak musíte postupovat podle postupu popsaném na stránkách Ministerstva dopravy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám