Článek
Dne 13. března se pro širokou veřejnost otevřou dveře nového elegantního vozu Peugeot 407 Coupé. To je po sedanu a kombi SW třetí karosářskou variantou v modelové řadě 407. Od prvního kupé značky Peugeot, modelu 21, jej však dělí právě jedno století.
Delší než sedan
Elegantní a podle nás velmi povedený vzhled je dílem designérského centra Peugeot ve Vélizy. Navazuje na studii 407 Prologue, představenou v březnu minulého roku.
Nové kupé je delší než sedan i kombi - na délku měří 4815 mm, na šířku 1868 mm a výška nepřesahuje 1,4 m. Pozice řidiče byla snížena o 20 mm a posunuta dozadu o 9 mm. Zavazadlový prostor má objem 400 l. Přístup do něj je celkem dobrý, i když na hatchbacky to samozřejmě nemá.
Motory jsou tři
Nabídka motorů zahrnuje zážehový agregát o objemu 2230 ccm s výkonem 120 kW a točivým momentem 220 N.m při 4150 ot./min. Motor je spojen pouze s manuální šestistupňovou převodovkou.
Druhým v nabídce je šestiválec o objemu 3,0 l. Špička výkonu atakuje hranici 155 kW a točivý moment 290 N.m při 3750 ot./min poskytuje slušný zátah i u vozu s pohotovostní hmotností převyšující 1,6 t. Tento vrcholný agregát může být spřažen s manuální či automatickou šestistupňovou převodovkou.
Pod dlouhou přední kapotou ale figuruje i jiný šestiválec - vznětový. Jeho rodný list byl vystaven teprve nedávno. S objemem 2,7 l a výkonem 150 kW nahradí současný třílitr u všech dalších řad. Zde je tedy použit poprvé. Jeho zátah je podle našich zkušeností z prvních kilometrů velmi dobrý. Především nás ale zaujala jeho kultivovanost, kdy do interiéru neproniká téměř žádný hluk. Navíc splňuje i nejpřísnější ekologické limity, neboť ve výfukovém potrubí najdeme filtr pevných částí s novou náplní. Díky ní se prodloužil interval výměny na hranici 210 000 km.
Změn je více
Podvozek 407 Coupé doznal několika změn. Je sice převzat ze sedanu, ale rozchod je na obou nápravách větší o 23 mm. Zadní zkrutný stabilizátor má nyní větší průměr. Dle našich poznatků se vůz chová velmi jistě a komfortně. Není to však žádný sportovec - s tak vysokou hmotností ani být nemůže. Rozměrný vůz je spíš na dlouhé cesty, než na rychlé střídání úzkých zatáček.
Luxusní výbava
Základní výbava Peugeotu 407 Coupé se zdá velmi bohatá. Zahrnuje ABS, ESP, ASR, elektronický rozdělovač brzdného účinku, sedm airbagů, hliníková kola (17" pro motor 2,2, 18" pro šestiválce), senzory tlaku v pneumatikách, parkovací asistent vzadu, automatické xenonové světlomety, automatickou klimatizaci a mnoho dalších prvků. Ve vyšší verzi Pack se přidává třeba i natáčení světlometů do zatáček či kompletní kožený paket.
Cena Peugeotu 407 Coupé je stanovena u motoru 2.2 na 920 000 Kč. Zážehový šestiválec je o 180 000 dražší a za turbodiesel si připlatíte ještě padesát tisíc korun navíc.
Ceník Peugeotu 407 Coupé
407 Coupé 407 Coupé Pack | ||
2.2 | 920 000 Kč | 1 020 000 Kč |
3.0 V6 man. | 1 100 000 Kč | 1 200 000 Kč |
3.0 V6 aut. | 1 150 000 Kč | 1 250 000 Kč |
2.7 HDi aut. | 1 150 000 Kč | 1 250 000 Kč |
Technická data
Motor | 2.2 | 3.0 | 2.7 HDi |
Zdvihový objem | 2230 ccm | 2946 ccm | 2720 ccm |
Výkon | 120 kW | 155 kW | 150 kW |
Toč. moment | 220 N.m | 290 N.m | 440 N.m |
Největší rychlost | 222 km/h | 243/235 km/h* | 230 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 9,2 s | 8,4/8,7 s* | 8,5 |
Spotřeba (l na 100 km) | |||
ve městě | 13,1 | 15,0 | 11,9 |
mimo město | 6,9 | 7,3 | 6,5 |
kombinovaná | 9,2 | 10,2 | 8,5 |