Nárazové testy Euro NCAP mají dlouhodobou tradici a již několik let se stává, že zkoušené vozy získávají maximální počet hvězdiček v hodnocení. Proto se nyní rozhoduje, zda by se neměla pětihvězdičková stupnice rozšířit na šestihvězdičkovou. Poslední série testů však ukázala, že mezi velmi bezpečnými vozy se i dnes objeví nějaký, který se dotýká spíš dolní hranice stupnice.

Aveo dvě hvězdičky s podmínkou

Nejhůře hodnoceným za posledních několik let se stal Chevrolet Aveo, nástupce Chevroletu Kalost Sedan. Při čelním nárazu rychlostí 64 km/h nevydržela jeho konstrukce a svary, které popraskaly, čímž se velká část vozu zbortila. Prostor pro posádku byl povážlivě zmenšen, volant se posunul směrem k řidiči, jenž se s ním střetl. Díky tomu byla přeškrtnuta jedna z dosažených hvězd. Výsledné hodnocení bylo navíc sníženo za posun A sloupku v podélné ose.

Celkově by vůz měl dostat za komplexní bariérové testy tři hvězdičky. Boční náraz pro vůz a posádku dopadl dobře, ale i když součet bodů znamenal dobré ohodnocení, Euro NCAP snížila počet hvězdiček. Důvodem je prosazování minimální bezpečnosti. Průběh testů a jeho vyhodnocení jsme popisovali v jiném článku [celý článek].

Ostatní testy

Z ostatních testovaných vozů "nejhůře" dopadla Kia Cerato. Ochrana posádky při nárazových testech dostala tři hvězdičky, stejně jako zabezpečení dětí v sedačkách. Jednu hvězdu získalo Cerato za srážku s chodcem.

Z druhého konce pole je Peugeot 207. Ten získal plné ohodnocení v ochraně posádky, čtyři hvězdičky za ochranu dětí a tři za srážku s chodcem.

Ostatní hodnocení je přehledně zaneseno v tabulce.

Výsledky Crash testů Euro NCAP - počet hvězdiček
Automobil Ochrana posádky (max. 5) Ochrana dětí (max. 5) Bezpečnost chodců (max. 4)
Alfa Romeo 159 5 4 1
Kia Cerato 3 3 1
Chevrolet Aveo 1,5 3 3
Peugeot 207 5 4 3
Suzuki SX4 4 3 3
Hyundai Tucson 4 3 1