Renault Altica bude s největší pravděpodobností vždy jen studií, která nikdy nevyjede z bran závodu Renault jako sériový vůz. Proč? Asi pro ten efektní design, který je tak netradiční, že by se nikdy nevyplatilo jej nechat zlidovět.

Nejvíce se na novém voze jeví jako kontroverzní zadní část. Ta z dálky připomíná velké kombi pro převoz zákazníků krematorií. Ale to bychom vozu velmi křivdili. Mozaika na extrémně širokém zadním sloupku nejsou tradiční nálepky, ale malá čtvercová okénka, která zvyšují prostup světla do interiéru.

Ten to však zrovna moc nepotřebuje. Tradiční sadu okének totiž doplňuje velmi rozměrné střešní okno, jenž zaujme tenoučkým předělem mezi ním a čelním oknem. Světla je tak uvnitř více než dost. Čtyři cestující si jej mohou vychutnávat na samostatných sedadlech. Zadní opěradla se mohou sklopit, a tak vznikne zcela rovná plocha pro převoz i velmi dlouhých či objemných předmětů.

Velikost zavazadelníku má v tomto uspořádání pěkných 1300 l. To je na automobil s délkou 4270 mm celkem dost. Aby automobilka prezentovala vůz jako ideální pro aktivní život, instalovala navíc pod podlahu mělký box s věcmi pro potápění a do boků zavazadlového prostoru speciální zádržný systém, kterým lze upnout třeba tlakové lahve.

Zaujme však i přístrojová deska, zvláště pak hlavní informační panel. Ten má dva módy - "comfort" a "sport". Při prvním z nich je zapnut výstražný systém maximální rychlosti. Když číslo na digitálním ukazateli dosáhne rychlostního limitu, celý displej zčervená. Sportovní program pak tento omezovač vynechává. Také se změní stupnice otáčkoměru.

Agregát však na velké vytáčení určený není. Jedná se totiž o vznětový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 130 kW a točivým momentem 380 N.m při 2000 ot./min. Výkon vozu je podpořen speciálním systémem, kdy dokáže reagovat na proudění vzduchu a rozdělit jej na dvě části. Tím se za vozidlem sníží turbulence a aerodynamický odpor klesne až o 15 %.