Peugeot 307 a Citroën C4 jsou základem pro studie hybridních vozů koncernu PSA. Základ je tedy sériový, stejně jako použitý vznětový agregát o objemu 1,6 l s filtrem pevných částic FAP. Zde veškerá podobnost s klasickými vozy končí.

Zastavit a zase jet

Automobily jsou doplněny systémem Stop & Start, jenž je dnes nabízen již pro model C3 (bohužel zatím jen ve vybraných západoevropských zemích). Ten při delším stání na křižovatkách vypíná spalovací motor a pomocí elektromotoru jej zase startuje ve chvíli, když řidič šlápne na plyn.

Elektřina jako druhý zdroj

Druhý v páru hybridního ústrojí pracuje elektromotor s převodníkem, napájený elektronicky kontrolovanými vysokokapacitními bateriemi. Použití tohoto pohonu umožňuje doplňovat energii během brzdění, využít pouze elektrického pohonu v případě nutnosti a zlepšit akceleraci až o 35 % proti srovnatelným motorům.

Ekologické výhody

Oba tyto vozy přinášejí značné výhody na poli dosažených hodnot spotřeby paliva a emisních limitů oxidu uhličitého. Navíc naměřené hodnoty se podařilo dosáhnout v obvyklých podmínkách provozu, zvláště pak v městském cyklu. Průměrná spotřeba "hybridů" se pohybuje kolem 3,4 l nafty na 100 km a emise oxidů dusíku vykázaly hodnotu 90 g na 1 kilometr. Navíc se jedná o výsledky, které jsou o 25 % lepší, než u podobných vozů s benzínovým hybridním systémem, konkrétně o 1 litr paliva na 100 km ve smíšeném režimu.