Hlavní obsah

BMW Z4 Coupé: Omluva za předchozí design

– MNICHOV
Novinky, Jiří Černých

Když BMW na podzim ve Frankfurtu představilo koncept Z4 Coupé, mnoho lidí to bralo jako omluvu za až děsivě radikální změnu image značky vedenou šéfdesignérem Chrisem Banglem. Nyní se konečně toto "fešácké" auto dostává do výroby, a to i ve verzi M.

Článek

Ačkoli se proslýchá, že Chris Bangle, šéfdesignér automobilky BMW, zanedlouho ve svém kralování skončí, ještě stihl představit automobil, který nevytváří takové rozporuplné reakce, jako třeba sedmičková řada. BMW Z4 Coupé vychází technicky z roadsteru, ale design střechy a zadních partií je opravdovou lahůdkou.

Vůz prý má zaručit dostatek prostoru pro dva cestující průměrného vzrůstu, ideální pozici za volantem a zavazadlový prostor o objemu 340 l. Podvozek automobilu vychází z již známého roadsteru - nabízí tedy výborné jízdní vlastnosti a s poháněnou pouze zadní nápravou i neuvěřitelnou radost z jízdy. Ve verzi Z4 M Coupé navíc dostane pružení z modelu M3 CSL, což je opravdu více než slušné sportovní nářadí.

Motory jsou zatím v nabídce dva. Pro základní provedení Z4 3.0si Coupé se nabízí šestiválec o objemu 3,0 l s výkonem 195 kW při 6600 ot./min. Točivý moment 315 N.m vrcholí při 2500 ot./min a k dispozici je až do 4000 ot./min. Díky výkonovým charakteristikám dokáže Z4 3.0 zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,7 s, maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h.

S omezovačem rychlosti se ale musí potýkat i mnohem silnější Z4 M Coupé. To nabízí také šestiválec ale s objemem o něco větším - 3,2 l. Výkon 252 kW při 7900 ot./min a točivý moment 365 N.m při 4900 ot./min dokáží z klidu vystřelit vůz na stovku za 5,0 s. Zde spolupracuje s motorem šestistupňová převodovka s řazením pod volantem.

Vůz se objeví v ČR pravděpodobně v červnu. Jeho cenu zatím neznáme.

Reklama

Výběr článků

Načítám