Nový Ford Focus se s celkovým počtem 185 bodů umístil na první příčce. Na druhém místě se se 145 body umístila Honda Civic. Třetí skončil automobil BMW řady 3 (136 bodů). Čtvrtou a pátou pozici obsadil Suzuki Swift (122 bodů), resp. Renault Clio (112 bodů).

"Svým triumfem navázal nový Focus na úspěch svého předchůdce, kterým byl Ford Focus první generace, jenž byl vyhlášen českým autem roku 1999," komentoval vítězství Dušan Fornůsek, marketingový ředitel firmy Ford Motor Company.

Soutěže Auto roku 2006 se zúčastnilo 34 vozů, které byly v uplynulém roce uvedeny na český trh. O první místo pak bojovalo pět finalistů, mezi které rozděloval každý z odborných porotců 25 bodů.

Ford Focus je na českém trhu k dostání ve tří-, čtyř- a pětidveřové verzi, dále doplněné o verze kombi a nabídkou velkoprostorového Focusu C-Max. Na konci minulého roku pak byla tato řada ještě doplněna o sportovní verzi, Focus ST.

Ford Focus, tedy vozidlo nižší střední třídy, si loni v České republice koupilo 1561 lidí, čímž se toto vozidlo stalo šestým nejprodávanějším ve své kategorii.

Loňskou anketu Auto roku 2005 vyhrála Škoda Octavia.

Ford Focus, který patří do nižší střední třídy, si loni v tuzemsku koupilo 1561 zájemců, což jej řadí na šesté místo prodejního žebříčku ve své kategorii.

Loni se v soutěži nejlépe umístila nová Škoda Octavia. Dva předchozí ročníky vyhrály vozy Mazda 3 a 6.