Rob Aherne, editor magazínu Autocar, ocenil dynamický design automobilky Opel: "Nový designérský trend vrátil Opel znovu plně do hry! Návrháři v designérském centru automobilky Opel si nehrají na ,New Edge' design nebo ,Flame Surfacing' styling karosářských panelů - v jejich podání jde o ryze profesionální přístup, který dává vzniknout jedněm z aktuálně nejatraktivnějších rodinných vozů v rámci celé nabídky automobilového trhu."

Bryan Nesbitt, šéfdesignér GM Europe, při přebírání ceny magazínu Autocar prohlásil: "Je pro mne skutečně velkým zadostiučiněním získat takové vzácné ocenění od tak prestižního a renomovaného motoristického magazínu. Všichni jsme hrdi na náš dynamický design, který je zřetelný ze současných modelů a v jehož duchu se ponesou i připravované novinky. Výsledek tvrdé práce celého designérského týmu zasluhuje uznání -naši návrháři opět prokázali svoji kreativitu a cit pro moderní trendy."

Originální proporce

Na základě třídveřového konceptu připravili návrháři automobilky Opel výrazně sportovně laděný SUV model, který zaujme především originálními proporcemi a svěžím dynamickým designem.

Velké, daleko od boků karosérie protažené světlomety z LED diod a pro moderní design automobilky Opel charakteristická podélná ostruha v kapotě motoru tvoří nejvýraznější rysy "tváře" atraktivního čtyřmístného konceptu. Z LED diod, které mají vyšší svítivost a delší životnost než konvenční žárovky a zároveň dávají stylistům větší volnost při tvorbě designu, jsou vytvořena i koncová světla.

Při pohledu z boku okamžitě zaujme bezrámová konstrukce oken dveří a dozadu klesající křivka střechy. Díky absenci B-sloupku karosérie a splývavé siluetě vůz z boku působí jako dynamické kupé. Velmi působivá jsou velká dvacetipalcová kola z hliníku.

Kouzla s prostorem

Díky celé řadě originálních optických a technických detailů a pro vozy Opel příznačné přizpůsobivosti interiéru je nová studie Antara GTC připravena vyhovět všem nárokům na každodenní používání v běžném provozu. Víko zavazadlového prostoru má např. pantografické závěsy. Při otvírání se zadní víko vyklápí nahoru a zároveň se posouvá o něco dopředu, takže osoba, manipulující s víkem, nemusí dělat obvyklý krůček dozadu, aby se vyhnula vyklápějícímu se víku. Nakládání i vykládání zavazadel je tak mnohem snazší a bezpečnější.

Dvě zadní sedadla lze sklápět, přičemž se zcela zapouštějí do podlahy, takže v zádi vozu se vytváří zcela rovná ložná plocha. Po sklopení zadních sedadel nabídne Antara GTC ve své zádi až 2400 litrů prostoru pro zavazadla. Přední sedadla jsou uchycena k jediné nosné ližině, takže vypadají, jako by byla zavěšena ve vzduchoprázdnu. Systém EasyEntry zajišťuje, že při zmáčknutí tlačítka na palubní desce se přední sedadla posouvají dopředu, takže vytvářejí pohodlný přístup k zadním sedadlům.

Studie Antara GTC dostala panoramatickou prosklenou střechu stejné koncepce, s jakou se nedávno představila Zafira nové generace. Dvě velká prosklená okna dávají cestujícím pocit bezprostředního kontaktu s okolím a zpříjemňují vzdušnou atmosféru v interiéru. Tmavé zabarvení stropních skel zabraňuje přílišnému prohřívání interiéru. Střešní konzole, táhnoucí se středem po celé délce stropu, ukrývá řadu úložných schránek. Specialitou je na míru připravený kožený vak, který lze na subtilní kolejnici posouvat středem vozu mezi předními a zadními sedadly. Tento vak snadno vyjmout z vozu ven a použít jej např. jako konvenční nákupní tašku.

Diesel s dvěma turbodmychadly

Pod kapotou konceptu Antara GTC je uložený čtyřválcový turbodiesel 1.9 CDTI, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, díky čemuž se napříč uložený motor chlubí výkonem až 156 kW a točivým momentem 400 Nm už při 1400 ot/min. Na rozdíl od konvenčních systémů bi-turbo jsou dmychadla konceptu Antara GTC zapojena do série a nikoli paralelně: Menší turbodmychadlo se stará o dostatečný plnicí tlak v oblasti nízkých otáček, větší dmychadlo potom garantulze je dostatečný výkon motoru v oblasti nejvyšších otáček.

Motor 1.9 CDTI je propojený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Výkony originálního SUV konceptu jsou pozoruhodné: Na základě počítačových simulací byla propočtena maximální rychlost přes 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za zhruba 8 sekund. Agilitu výkonného motoru konceptu Antara GTC podporuje i moderní podvozek. Hřebenové řízení s posilovačem garantuje přesné vedení stopy.

Studie Antara GTC si odbyla svoji světovou výstavní premiéru letos v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Ve své produkční podobě bude představena koncem roku 2006.