Nový kus dálnice by tak měl zlepšit dopravní situaci v Chlumci nad Cidlinou a také zajistit lepší spojení s Prahou pro průmyslovou zónu Kolín-Ovčáry, kde vyrostla továrna japonské automobilky Toyota.

"Výstavba těchto osmnácti kilometrů dálnice byla velmi složitá a v porovnání s ostatními projekty také neobvyklá. Na výstavbě se podílelo několik stovek až tisíců dělníků, dopravních prostředků a další stavební techniky, a to mnohdy až 24 hodin denně i ve složitých klimatických podmínkách. Jedině tak se podařilo za pouhých 14 měsíců úsek postavit a nyní částečně otevřít," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman.

Podle něj by na dlouhodobě očekávané dálniční spojení největšího východočeského města s Prahou neměli řidiči dlouho čekat, protažení D11 do Hradce Králové je plánováno za rok.

V Chlumci nad Cidlinou se po letech dočkají obchvatu

V Chlumci nad Cidlinou by měl nový obchvat značně ulevit přetížené dopravě, kdy kamióny křižují město přes jeho centrum. Lidé v aglomeraci Hradce Králové a Pardubic na dálnici čekali během devadesátých let, prioritou státu však byly dálnice spojující Prahu s Německem a s Ostravou.

Nyní však práce pokročily, do roka by měla být přetížená doprava na silnici od Poděbrad do Hradce Králové minulostí, nahradí ji přeprava po moderní dálnici.

"Jediným problémem zůstanou poslední 4 km těsně před Hradcem Králové, jejichž realizovatelnost je do tohoto termínu již vyloučena. Jedná se o úsek, kde dosud nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy a kde bude nutné vybudovat provizorní sjezd na stávající komunikace," vysvětluje Petr Laušman. Podle něj dosáhnou celkové náklady na zprovoznění dálnice D11 od Poděbrad do Hradce Králové částky 15 miliard korun.