Anketa se koná každý rok a editoři Autocaru oceňují nejlepší projekty a produkty automobilového průmyslu. "Nový designerský trend vrátil Opel znovu plně do hry," řekl editor Rob Aherne. Cenu přebíral šéfdesigner GM Europe Bryan Nesbitt. "Výsledek tvrdé práce celého designerského týmu zasluhuje uznání," řekl mimo jiné Nesbitt.

Antara byla postavena na základě třídveřového konceptu s délkou 4530 mm. SUV se sportovním nádechem je vysoké 1970 mm a široké 1640 mm. Šířku opticky zvětšují daleko do boků protažené čelní světlomety z LED diod. Ty byly použity i u zadních kapkovitých svítilen.

Studie nabízí celou řadu zajímavých řešení. Namátkou například víko zavazadlového prostoru. Při jeho otevírání se totiž posune mírně ve směru jízdy vozu, čímž nenutí otevírajícího ustupovat vzad. Dalším zpříjemněním užívání vozu jsou přední sedadla, která se díky systému Easy Entry po stisknutí tlačítka na palubní desce posunou automaticky vpřed a umožní snadný nástup na zadní sedadla. Za zmínku stojí i panoramatická střecha, kterou má například i nová Zafira.

Turbodmychadla v sérii

Třídveřový čtyřmístný automobil má bez rámovou konstrukci oken dveří a postrádá sloupek B. Zavazadlový prostor po sklopení zadních sedadel a jejich úplném zapuštění do podlahy nabízí objem 2400 litrů.

Pod kapotou vrní čtyřválcový turbodiesel 1,9 CDTI, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon 156 kW a maximální točivý moment 400 Nm již při 1400 otáčkách za minutu. Oproti standardnímu systému dvojice turbodmychadel, která jsou zapojena paralelně, je u Antary použito zapojení do série.

Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Antara dosáhla při počítačových simulacích maximální rychlost 210 km/hod. Z nuly na stovky by vystřelila za přibližně 8 sekund.