Zisk Mazdy má díky silné pozici v Evropě růst. Vyplývá to z prohlášení automobilek.

Za fiskální rok do konce března stoupl provozní zisk Hondy o 7,8 procenta na 689,45 miliardy jenů (5,75 miliardy USD), což je nad odhady analytiků i samotné společnosti. Díky novým modelům aut pro volný čas Pilot a Element se tržby zvýšily o 8,3 procenta na 7,97 bilionu jenů. V tomto roce však Honda počítá s provozním ziskem pouze 620 miliard jenů. Důvodem je strach z dalšího útlumu světové ekonomiky a z rostoucí konkurence na domácím trhu. Výhled Hondy je však v kontrastu s odhady analytiků. Ti čekají výrazné posílení pozice automobilky na americkém trhu a podle jejich prognózy má zisk stoupnout na 700 miliard jenů.

Provozní zisk Mazdy se v minulém finančním roce zvýšil o 77 procent na 50,6 miliardy jenů. Za vysokým nárůstem stál zájem o nové modely v čele se sedanem Mazda6/Atenza. Výsledky jsou v souladu s odhady analytiků. Tržby nejmenší z velké pětky japonských automobilek s pomocí silného výkonu na trzích v Evropě a Japonsku stouply o 13 procent na 2,36 bilionu jenů. Mazda není tak úspěšná na trhu v Severní Americe jako Honda, letos čeká na tamním trhu pokles tržeb o 3,6 procenta. Tento pokles však vyrovná dvouciferný procentní růst tržeb v Evropě. V Mazdě vlastní třetinový podíl americká Ford Motor.