Hlavní obsah

Toyota je na frankfurtském autosalonu jistým průkopníkem

– FRANKFURT NAD MOHANEM
Právo, Jaroslav Šimek (Frankfurt nad Mohanem)

Toyota nechce auta jen vyrábět. Další svědectví o tom přináší frankfurtský autosalón. Přestože její expozici vévodí především nové generace známého Yarisu vozu pro volný čas a rekreaci RAV4 a Hiluxu, jsou vystaveny také vozy upozorňující, že největší japonská automobilka aktivně rozvíjí témata vztahující se k řešení problémů moderního života ve městech a ochrany životního prostředí.

Článek

O tom v prvním případě vypovídají dva koncepty: Endo je třímístné vozítko, jinak vlastně mikroauto, které se dá zařadit na pomyslný začátek modelových řad této automobilky. Je ještě o něco menší než Aygo z Kolína.

Druhé vozítko označené jako i-unit představuje nový vzrušující koncept lidské mobility na kolech, který umožňuje interakci řidiče s vozidlem a jeho okolím. Inspirující pro jeho design se stal list co by přirozený symbol života na zemi. Pokud jde o ochranu životního prostředí, prim hraje tentokrát divize luxusních vozů Lexus jako odnož Toyoty. Ta na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře předvádí výkonný, sportovně laděný luxusní sedan GS 450h.

Ten se na trhu objeví v příštím roce a je druhým sériově vyráběným lexusem s hybridním pohonem a vůbec prvním hybridním automobilem s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nové pohonné ústrojí kombinuje klasický zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l a vysokovýkonný elektromotor s permanentními magnety, které disponují celkovým výkonem více než 300 koní.

Lexus GS 450h zrychluje z 0 na 100 km/h za necelých 6 sekund a jeho spotřeba je při podstatně nižších emisích CO2 srovnatelná s automobilem vybaveným pouze dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem.

Reklama

Související články

Autosalón Frankfurt nad Mohanem 2005

Ve Frankfurtu nad Mohanem se od 15. do 25. září 2005 uskuteční 61. ročník mezinárodního autosalónu. Světové automobilky zde představují nejnovější sériové...

Výběr článků

Načítám