Hlavní obsah

Face-lift Accordu s technickými lahůdkami

Novinky, aak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Frankfurtský autosalón bude svědkem nejen uvedení nové generace Hondy Civic. Japonská automobilka zde představí i face-lift dalšího svého úspěšného modelu Accord. Kromě úprav exteriéru se Accord dočkal řady technických lahůdek.

Článek

Omlazení se dočkala jak verze sedan tak i kombík (tourer). Změna je nejvíce patrná v přední části vozu. Mřížka chladiče získala podélnou chromovanou lamelu. Mírně byla upravena i kapota a světlomety. Nový design má i přední nárazník. U sedanu byla omlazena také zadní část a to především lehkou změnou sdružených svítilen, novým nárazníkem. Změny uzavírají nové prahové lišty. Ty dostal do vínku i Tourer. U něj potěší i delší standardně montované střešní lyžiny pro nosič.

Nově bude s Accordem k dostání hlasem ovládaný navigační systém s funkcí RDS. "Součástí vylepšení je také ovládání telefonu pomocí tlačítek, umístěných na volantu, i automatické ztlumení autorádia pokud je telefon v provozu," informovala Novinky mluvčí Honda ČR Mariana Fišárková. Hlasitost je navíc přizpůsobena rychlosti jízdy.

Pod kapotou budou dosavadní agregáty, na které jsou motoristé zvyklí. Upraven byl dvoulitrový i-VTEC, který nově využívá systém elektronického ovládání škrtící klapky, což motoru dovoluje dosáhnout maximálního výkonu a točivého momentu při rychlosti motoru o 500 otáček za minutu nižší než doposud. Dieselový čtyřválec 2,2 bude nyní dodáván i se šestistupňovou převodovkou.

Pokročilá technika pomáhá

Technickými lahůdkami zmíněnými v úvodu článku jsou systémy podpory řízení tzv. Advanced Driving Assist Systems, zahrnující systém podpory vedení vozu v jízdním pruhu - Lane Keeping Assist System (LKAS) a adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC).

LKAS pomocí kamer za předním sklem sleduje hranice jízdního pruhu. Z nich vypočítává a předává systému optimální kroutící moment řízení, udržující vůz ve středu jízdního pruhu. "Systém může pracovat při rychlostech, odpovídajících rychlostem běžným na evropských silnicích (65km/h až 180km/h)," upřesnila Fišárková.

Systém ACC odhaduje jízdní podmínky jednak pomocí údajů z radaru pracujícího v rozsahu milimetrových vln, upevněného uvnitř přední části vozu za mřížkou (ten měří vzdálenost od vozu jedoucího vepředu) a jednak údajů snímačů rychlosti a velikosti zatáčení. Automaticky reguluje jak rychlost vozu, tak i jeho vzdálenost od vepředu jedoucího vozidla a tím snižuje namáhavost řízení při jízdě na dálnici. Po nastavení žádané rychlosti bude systém udržovat tuto nastavenou rychlost dokud nezjistí, že vpředu jede jiné vozidlo.

Jakmile je toto vozidlo zaregistrováno, systém automaticky sníží rychlost vozu a udržuje ho v předem stanovené vzdálenosti. Pokud vůz přejede do jiného jízdního pruhu nebo se vzdálenost od předního vozidla opět zvětší tak, že ho systém nadále neregistruje, vrátí se rychlost na původní hodnotu.

Reklama

Související témata:

Související články

Nová Honda Civic

Před 33 lety se příznivcům automobilky Honda představil poprvé model Civic. Nyní přichází osmá generace. Sériový vůz vychází ze studie představené na letošním...

Výběr článků

Načítám