Ve svahu pod vystaveným modrým elegánem v provedení kombi je chlouba obce, komplex sedmi pater vinných sklepů. Jedno auto se stará o udržení zájmu lidí, devatenáct dalších Octavií v provedení RS v obou základních karosářských variantách, tedy liftback i kombi, využívají novináři k seznamovacím a testovacím jízdám.

Pod kapotou nového modelu je čtyřválcový turbomotor 2,0 TFSI s výkonem 147 kW a točivým momentem 280 Nm. Ve spojení s šestistupňovou převodovkou nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy (liftback) respektive 7,5 sek. (kombi). Maximální rychlost vozu je 240 km/h, respektive 238 km/h (kombi).

Oproti současným Octaviím druhé generace má provedení RS několik změn. Výrobce mimo jiné změnil původní velkoplošná mlhová světla za kulatá, jež jsou zapuštěné do spodních partií nárazníku. Právě velká plocha mlhovek byla jednou z nejčastějších výhrad odborníků i laiků. Právem poukazovali na snadnou zranitelnost.

V náraznících jsou také parkovací čidla. Pod zadním nárazníkem vykukují dvě koncovky výfuku, další z poznávacích znamení vozu. Změny jsou i v interiéru, sportovně laděná sedadla doplňují pozměněnou palubní desku. Cena zatím není stanovena. S největší pravděpodobností ale bude začínat někde u osmi set tisíc korun.