Na seznamu základní výbavy tohoto vozu se například objevuje elektronická kontrola pérování, protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), systém trakční kontroly (TCS) a také elektronický stabilizační systém (ESP), který bude vůbec poprvé nabízen u vozu značky Kia.

Luxusní Opirus bude pohánět šestiválcový zážehový motor Sigma 3,5 l V6, který disponuje výkonem 198 k při 5500 ot./min. a maximálním točivým momentem 300 Nm při 3500 ot./min. S tímto motorem vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,2 s a z 60 km na 100 km za 5,1 s, přičemž maximální rychlost leží u hranice 220 km/h. Motor pracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů, které je navíc usnadněno nezávislým systémem ovládání spojky.

Opirus je také velmi prostorný vůz, o čemž svědčí i to, že v oblasti nohou a hlavy nabízí více místa než jeho přímí konkurenti. Maximální bezpečnost posádky bude mimo jiné zajišťována až 8 airbagy a aktivními opěrkami hlavy. Nicméně, klíčovou předností tohoto nového modelu má být jeho cena. Její příznivá výše se totiž odvíjí od skutečnosti, že Opirus bude postaven na shodném podvozku jako sesterský model Hyundai.

Výkonný ředitel společnosti Kia Motors Y. H. Kim k tomu poznamenal: "Opirus je ukázkovým příkladem synergických efektů, které jsou výsledkem spojení automobilky Kia se skupinou Hyundai. Tím, že Opirus bude vyráběn na stejné podvozkové platformě jako luxusní sedan Hyundai Equus/Centennial, se nám podařilo výrazně snížit náklady."

Nová vlajková loď značky Kia se bude vyrábět v závodě Hwasung a její počáteční produkce je plánována na 35 000 ks za rok s tím, že do roku 2006 by se měla zvýšit až na 70 000 ks. V segmentu luxusních vozů má Opirus konkurovat zejména modelům Peugeot 607, Renault Vel Satis, Lancia Thessis a Nissan Maxima.

Po své výstavní premiéře na březnovém ženevském autosalonu se Kia Opirus vzápětí představila veřejnosti na automobilové výstavě Auto Mobil International v Lipsku.