Canter se do ČR dovážel na počátku devadesátých let. Starala se o to společnost Denzel. Nedařilo se a proto přišla pauza. Nyní se Canter vrací v plné síle pod křídly importéra DaimlerChrysler Automotive Bohemia. Nabídka zahrnuje kompletní paletu modelů Canter od 3500 do 7500 kg celkové hmotnosti s možností volby jednoduché či dvojité kabiny řidiče a šesti variant délky rozvoru. Z kabin je možné vybrat ještě standardní a komfortní, rozdíl je přitom v šířce kabiny.

Canter se vyrábí v evropském závodě Mitsubishi Fuso v portugalském Tramagalu asi 150 km od Lisabonu. Ročně se zde vyrobí kolem 15 000 vozidel. K dispozici jsou dva turbodieselové čtyřválce.

Pro verze 3,5 a 5,5 t má turbodiesel objem válců 2977 ccm. Řadový agregát disponuje výkonem 92 kW při 3200 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 294 Nm je k dispozici již při 1800 ot./min. Turbodiesel o objemu válců 3907 ccm najdete pod kapotou verzí 6,5 a 7,5 t. Disponuje výkonem 105 kW při 2700 ot./min. a maximálním točivým momentem 412 Nm již při 1600 ot./min.

Základní tříapůltunová verze Canter 3S13 se standardní kabinou Single a rozvorem 2500 mm stojí bez DPH 399 900 korun. Sedmiapůltuna Canter 7C14D s komfortní double kabinou a rozvorem 4200 mm pak přijde bez DPH na 813 300 korun. Ve standardním vybavení této verze nechybí bezpečnostní systém ABS. Za příplatek 19 tisíc korun lze dokoupit Power ABS s brzdovým asistentem.

Prodejní a servisní síť čítá v ČR deset poboček prodejců dodávkových a nákladních vozů Mercedes-Benz, někteří prodejci Mitsubishi Motors. DaimlerChrysler Automotive Bohemia přitom plánuje její rozšiřování. Ještě letos si společnost dala za cíl získat zhruba 8 až 10 procentní podíl na trhu, což odpovídá asi 150 prodaným vozům. Nástavby pro Cantera již připravují nástavbáři Kov Velim či Hacar.

  • Historie modelu Canter obrazem