Výrazný pokles zájmu zaznamenal i prodej motokrosových strojů do terénu, který byl o 45 procent nižší, než loni. Naopak odbyt tzv. endur o čtyři procenta posílil. Prodej velkých skútrů se zvýšil o desetinu na téměř 900 strojů, zájem o malé skútry o obsahu motoru do 50 ccm klesl o 14 procent na 3077 motocyklů. Prodej mopedů zůstal na 1130 strojích.

Nejoblíbenější objemovou kategorií jednostopých vozidel nad 50 ccm jsou stroje s objemem válců do 125 ccm s prodejem téměř 1700 kusů. Za nimi následují motocykly od 500 do 800 ccm.

Stejně jako u aut nabízí letos prodejci motocyklů na vybrané modely výrazné slevy. Ty se objevují stále častěji s přibližujícím se koncem sezony. Například nejprodávanější značka Honda od září nabízí deset převážně sportovních a cestovních modelů se slevou až 40 000 korun. Yamaha již o měsíc dříve nabídla téměř tři desítky modelů ze skladu se slevou až 60 000 Kč.

Nejprodávanější značkou na trhu podle údajů o počtu registrací za prvních sedm měsíců roku byla s 1054 novými motocykly Honda. Druhý skončil asijský výrobce maloobjemových strojů Keeway s odbytem 966 strojů a třetí domácí značka Kentoya s prodejem 890 motocyklů. Další z velké japonské čtyřky byla pátá Yamaha s prodejem 848 motorek a sedmá Suzuki, která prodala 508 motorek.

Celkem do července počet registrací nových motocyklů stoupl o 45 procent na 10 451 strojů.