Hlavní obsah

Nejvýkonnější golf všech dob

Právo, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když v srpnu roku 2002 vyjel první VW Golf R32, vzbudil opravdové nadšení: Produkční model poháněný motorem o výkonu 177 kW/241 koní nabízel ryzí adrenalinové zážitky a stal se takovým fenoménem, že se ho nakonec prodalo třikrát více, než automobilka původně plánovala.

Článek

Dnes je na startovní čáře připraven nový Golf R32, postavený na bázi modelu Golf páté generace, který svého předchůdce výkonově ještě překonává.

Nový Golf R32 je poháněn benzínovým šestiválcem o objemu 3,2 l o výkonu 184 kW/250 k, který se přenáší prostřednictvím systému 4MOTION na všechna kola. Nastupující model se veřejnosti představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (15. až 25. září). Datum zahájení prodeje a cena v České republice budou stanoveny později.

Snížený podvozek

Zvnějšku lze R32 rozeznat nejen podle loga "R32", ale i podle řady designových specialit. Dravý nováček má např. originální velkou stříbrnou masku chladiče, připomínající svým tvarem štít, v horní části masky je dvojité příčné žebro z hliníku. Mohutný nasávací otvor pod registrační značkou přivádí vzduch k výkonnému vidlicovému šestiválci. Také zadní část vozu je designově řešena jako jednodílný nárazník v barvě karosérie, pouze střední část, tvarovaná jako difuzér, je vyvedena v černé barvě. Doprostřed zadního nárazníku jsou vsazeny dvě koncovky výfuku z leštěné nerezové oceli. Mohutný zadní spojler vytváří potřebný aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech. Golf R32 je opticky jakoby přitisknutý k vozovce, což je do značné míry dáno snížením světlé výšky vozu o 20 mm.

Nový Golf R32 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech "Zolder", která se svým designem s dvaceti paprsky odvolávají na styling kol prvního modelu Golf R32. Velká litá kola nebrání pohledu na modře lakované třmeny kotoučových brzd - disky mají vpředu průměr 345 mm, vzadu pak 310 mm. Na ráfky jsou obuty pneumatiky rozměru 225/40 R18 konstruované pro rychlosti až 300 km/h.

Z nuly na stovku za 6,2 s 

Golf R32 nové generace dosahuje rychlosti 250 km/h a v nabídce bude jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i na přání se dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. S ní dokáže nový model zrychlit z 0 na 100 km/h ještě o 0,3 s rychleji, než s manuálem, tedy za 6,2 s.

Ryze sportovnímu duchu modelu Golf R32 odpovídá i provedení interiéru. Palubní přístroje dostaly zvláštní design, sedadla jsou sportovně tvarovaná, pedály jsou vyrobeny z hliníku a sportovní volant je obšitý kůží, která je v místech dotyku s dlaní řidiče perforovaná.

Golf kraluje evropským prodejním statistikám - a není se co divit. Žádný jiný vůz této třídy nenabízí tak širokou možnost výběru pohonných jednotek. Výkonová škála šesti zážehových a čtyř vznětových motorů řady Golf nyní sahá od 55 kW/75 k až po 184 kW/250 k. A ještě v tomto roce se nabídka rozroste o další dva mimořádně zajímavé agregáty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám