Dnes je na startovní čáře připraven nový Golf R32, postavený na bázi modelu Golf páté generace, který svého předchůdce výkonově ještě překonává.

Nový Golf R32 je poháněn benzínovým šestiválcem o objemu 3,2 l o výkonu 184 kW/250 k, který se přenáší prostřednictvím systému 4MOTION na všechna kola. Nastupující model se veřejnosti představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (15. až 25. září). Datum zahájení prodeje a cena v České republice budou stanoveny později.

Snížený podvozek

Zvnějšku lze R32 rozeznat nejen podle loga "R32", ale i podle řady designových specialit. Dravý nováček má např. originální velkou stříbrnou masku chladiče, připomínající svým tvarem štít, v horní části masky je dvojité příčné žebro z hliníku. Mohutný nasávací otvor pod registrační značkou přivádí vzduch k výkonnému vidlicovému šestiválci. Také zadní část vozu je designově řešena jako jednodílný nárazník v barvě karosérie, pouze střední část, tvarovaná jako difuzér, je vyvedena v černé barvě. Doprostřed zadního nárazníku jsou vsazeny dvě koncovky výfuku z leštěné nerezové oceli. Mohutný zadní spojler vytváří potřebný aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech. Golf R32 je opticky jakoby přitisknutý k vozovce, což je do značné míry dáno snížením světlé výšky vozu o 20 mm.

Nový Golf R32 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech "Zolder", která se svým designem s dvaceti paprsky odvolávají na styling kol prvního modelu Golf R32. Velká litá kola nebrání pohledu na modře lakované třmeny kotoučových brzd - disky mají vpředu průměr 345 mm, vzadu pak 310 mm. Na ráfky jsou obuty pneumatiky rozměru 225/40 R18 konstruované pro rychlosti až 300 km/h.

Z nuly na stovku za 6,2 s 

Golf R32 nové generace dosahuje rychlosti 250 km/h a v nabídce bude jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i na přání se dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. S ní dokáže nový model zrychlit z 0 na 100 km/h ještě o 0,3 s rychleji, než s manuálem, tedy za 6,2 s.

Ryze sportovnímu duchu modelu Golf R32 odpovídá i provedení interiéru. Palubní přístroje dostaly zvláštní design, sedadla jsou sportovně tvarovaná, pedály jsou vyrobeny z hliníku a sportovní volant je obšitý kůží, která je v místech dotyku s dlaní řidiče perforovaná.

Golf kraluje evropským prodejním statistikám - a není se co divit. Žádný jiný vůz této třídy nenabízí tak širokou možnost výběru pohonných jednotek. Výkonová škála šesti zážehových a čtyř vznětových motorů řady Golf nyní sahá od 55 kW/75 k až po 184 kW/250 k. A ještě v tomto roce se nabídka rozroste o další dva mimořádně zajímavé agregáty.