Hlavní obsah

Evropská komise pracuje na nové emisní normě Euro 5

– BRUSEL

Od ledna platí emisní limity Euro 4, které oproti předchozí normě Euro 3, snížila obsah pevných části a emisí oxidu dusíku ve výfukových plynech automobilů na polovinu. Evropskou komisí (EK) připravovaná norma Euro 5 emise pevných částic snižuje o 80 procent a u oxidu dusíku o 20 procent. Připravena by měla být do konce letošního roku.

Článek

"Naše plány jsou ambiciózní, ale reálné. Nové emisní limity otevřou cestu k ekologičtějším vozidlům," uvedl místopředseda EK Günter Verheugen. "Nyní je i na ostatních, aby se k tomu vyjádřili," dodal. Norma Euro 5 by podle EK mohla vstoupit v platnost v polovině roku 2008. Odborníci se k návrhu mohou vyjádřit prostřednictvím e-mailu entr-euro5@cec.eu.int.

Podle tohoto návrhu by se emise pevných částic z vozidel s dieselovým motorem snížily o 80 procent a emise oxidů dusíku (NOx) o 20 procent. Na základě navrhovaných přísnějších norem by byly do automobilů s dieselovým motorem namontovány filtry pevných částic. U automobilů s benzínovým motorem Komise navrhuje snížit emise NOx a uhlovodíků o 25 procent.

Emisní limity pevných částic a NOx u automobilů s dieselovým motorem
NormaPevné částice (mg/km)NOx (mg/km)
Euro 3 (2000 - 31.12.2004)50500
Euro 4 (od 1.1.2005)25250
Euro 5 - předloha návrhu5200
Emise uhlovodíků a NOx u automobilů s benzínovým motorem
NormaUhlovodíky (mg/km)NOx (mg/km)
Euro 3 (2000 - 2005)200150
Euro 4 (od 2005)10080
Euro 5 - předloha návrhu7560
Zdroj: Evropska-unie.cz

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám