Renault měl vždy smysl pro extravaganci. A v případě Egeuse ho předvádí v plné míře. Předním partiím vozu dominují odvážně tvarované automatické samonatáčecí světlomety a nasávací otvory. Automobilka se drží nastoleného trendu jakoby chybějící masky vozu v jejím klasickém pojetí.

Uprostřed kapoty je umístněno logo. Baculatá příď je ve spodní části zakončena kulatými mlhovkami v chromované lamele. Čelní sklo plynule přechází v panoramatickou střechu. Plný průchod extravaganci dal Renault v zadní části vozu, které dominuje logo a název modelu. Zadní svítilny z LED diod jsou ve tvaru V.  Designově tak Renault rozvíjí své předchozí studie Wind a Fluence.

Pod kaptou Egeuse je dieselový šestiválec do V o objemu 3,0 l s maximálním výkonem 250 koní. Agregát je vybaven filtrem pevných částic a splňuje emisní normu Euro4. Doplněn je sedmistupňovou automatickou převodovkou. Vůz má automaticky přiřaditelný pohon všech kol. Podle aktuální potřeby je tak možné rozdělovat točivý moment mezi kola přední a zadní nápravy od 0 do 100 procent.

Hlavní výhodou "esúvéček" je jejich prostornost a variabilita interiéru a  dobré jízdní vlastnosti i ve ztíženém terénu. Nastupování do Egeuse, který je posazen na 22palcových kolech, usnadňuje systém křídlového otevírání dveří, které se otevírají proti sobě. Přední sedadla se při nastupování automaticky sníží až o 70 mm a vytočí ven z vozu, což nastupováníi do vozu ještě více zpříjemňuje. Kola jsou obuta do pneumatik Michellin se systémem PAX, což znamená, že Egeus nepotřebuje náhradní kolo.

V interiéru si Renault vyhrál s nejnovějšími technologiemi a alespoň na pohled s velmi příjemnými materiály v decentním béžovo-černém provedení. Barevnou škálu pak doplňují modře podsvícené displeje a ukazatele na přístrojové desce. Sladění barev má připomínat podmořský svět.