Hlavní obsah

Citroën C6 do prodeje koncem roku

Právo, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Citroën oficiálně v těchto dnech potvrdila, že uvádí nový sedan vyšší třídy s označením C6 na trh. Prodej této vlajkové lodi francouzské automobilky, která měla svou světovou výstavní premiéru na ženevském autosalonu v březnu 2005, bude zahájen koncem tohoto roku.

Článek

Citroën C6 má zcela nové prvky výbavy a nabízí funkce, které z něj činí luxusní vůz, a to již od první úrovně výbavy. Pohodlí, potěšení z jízdy a také aktivní i pasivní bezpečnost nebyly předmětem žádného kompromisu. Řadu tvoří tři úrovně výbavy - C6, C6 Lignage a C6 Exclusive -které odpovídají náročným požadavkům zákazníků. Záměrně omezený seznam doplňků na přání, jako jsou například střešní okno, paket Lounge (komfortní zadní sedadla s elektrickým nastavením polohy) a některé další, tak jen umožní doladit individuální potřeby zájemců.

Ceny tohoto nového vozu vyšší třídy, určeného pro dlouhé cestování, se pohybují od 1 250 000 Kč za benzínovou verzi C6 3.0i V6 24V do 1 630 000 Kč za verzi C6 Exclusive 2.7 HDi V6 vybavené filtrem pevných částic (FAP).

Pamatuje i na chodce

Již u první úrovně vybavení typ C6 nabízí sériově nové prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, jako jsou bi-xenonové světlomety, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, devět airbagů chránících stejně dobře cestující vpředu i vzadu, přičemž nelze zapomenout na filtr pevných částic (FAP) u naftového moru 2.7 HDI V6. Model C6 má rovněž aktivní kapotu motoru, která má v případě srážky s chodcem významně přispět k omezení jeho zranění.

Citroën C6 se rozhodně hlásí k tradici velkých citroënů, vyznačujících se výjimečnými jízdními vlastnostmi a vyhraněným přístupem k cestování. Model C6 má proto sériové zavěšení předních kol se dvěma trojúhelníkovými rameny s odzárukou těhlicí, víceprvkové zavěšení zadních kol a nové aktivní pérování s řízenou tuhostí tlumičů, což umožňuje dosáhnout nové kvality spojení komfortu, jízdní stability a dynamických vlastností.

Bohatá základní výbava modelu C6 může být na přání doplněna o některé další prvky, jako jsou střešní okno, paket Lounge, telematický systém NaviDrive s navigací, barevným displejem a integrovaným telefonem GSM s hlasovým ovládáním a syntetizátorem lidské řeči. xxx Auto s emocí xxx Citroën C6 nabízí všechny nezbytné atributy vozidla vyšší třídy, tj. eleganci, vytříbenost a impozantní vzhled. Připojuje k tomu však silnou emoci a další průkopnické technologie.

Čisté a plynulé linie, vyvážené proporce, výkon a dynamičnost patří mezi hodnoty, jsou markantními znaky novinky. Prostornost a pohoda, pociťované v interiéru díky vytříbeně uspořádané palubní desce, rafinoneúmyslným atmosféra v interiéru a ušlechtilé materiály vybízejí cestující ke zcela nerušenému cestování.

Kromě stylu a atmosféry v interiéru nabízí Citroën výrazně inovativní pojetí automobilu z hlediska použitých avantgardních technologií, jízdního chování vozidla a komfortu. Tak třeba systém projekce na čelní sklo (Head-Up Display) zobrazuje v úrovni očí řidiče základní provozní informace, jako jsou například rychlost vozidla nebo navigační údaje, což značně přispívá k aktivní bezpečnosti.

Pod kapotou šestiválce

Kromě inteligentních systémů podporujících řízení, jako jsou systém varování před nesignalizovaným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), parkovací asistent vpředu a vzadu, samonatáčecí bi-xenonové světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, je C6 jediným citroënem vybaveným elektrickou parkovací brzdou a aktivním pérováním s řízenou tuhostí i tlumením. Toto pérování mu umožňuje stát se vzorem ve své kategorii z hlediska komfortu, řízení i jízdního chování vozidla. Model C6 prokazuje výjimečnou stabilitu díky řízenému třípolohovému deflektoru na víku zavazadlového prostoru, který umožňuje nejen snížit spovaná třebu paliva, ale také zkrátit brzdné vzdálenosti při brzdění ve vysokých rychlostech.

Zařazení Citroënu C6 do vyšší třídy je potvrzeno výběrem dvou šestiválcových motorů - zážehového a vznětového - které jsou pružnosti a pohodlné jízdy. Benzínový motor se zdvihovým objemem 3,0 l poskytuje výkon 155 kW/215 koní, nový turbodiesel 2,7 l HDi V6 pak 150 kW/208 k a je vybaven filtrem pevných částic (FAP). Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou. S benzínovým agregátem "cé šestka" zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,4 s, s turbodieselem za 8,9 s. Nejvyšší rychlost je v obou případech shodná - 230 km/h. V kombinovaném režimu je spotřeba 11,2 l benzínu, resp. 8,7 l nafty, na 100 km.

Svým designem, komfortem a také vysokou úrovní výbavy model C6 jasně dává najevo své ambice na trhu vozidel vyšší třídy. Ve spojení s avantgardní technologií posiluje pozici Citroënu jako špičkového výrobce v oblasti automobilové bezpečnosti, pohodlí a potěšení z jízdy.

Reklama

Související témata:

Související články

Nástupcem Citroënu XM bude koncept C6

Skalní fanoušci vozů s dvojitým šípem na kapotě se v roce 1999 zaradovali, že se dočkají náhrady zastaralého modelu Citroën XM. Francouzská automobilka totiž...

Nová vlajková loď se stříbrnými šípy - C6

Ustálené vody segmentu vozů nejvyšší třídy chce rozčeřit i druhý významný francouzský výrobce - automobilka Citroën. Dosud se na čtvrtém místě za německými...

Citroën v Brně uvede modely C1 a C6

Od 4. června bude Brno žít mezinárodním autosalónem zařazeným do prestižního kalendáře autosalonů Mezinárodní organizace výrobců automobilů O.I.C.A....

Výběr článků

Načítám