Důvodem zájmu o motory, které dosud ležely v depozitáři muzea, se stalo padesáté výročí od výroby prvního prototypu populární Tatry 603. "I když se šestsettrojce vytýkalo, že jde jen o luxusní vozidlo funkcionářů včetně tehdejší vládní garnitury, je to kopřivnická legenda.

Automobil vzhledově i motoricky předběhl dobu a sběratelé veteránů T 603 doslova milují. "O tento vůz je obrovský zájem," řekl pracovník muzea Vladimír Míček. Za dvacet let výroby, tedy od roku 1955 do 1975, sjelo z pásů automobilky 20 442 tatrovek 603. Teprve poté vozidlo nahradila luxusnější, ale už ne tak oblíbená Tatra 613.

Montážní linka stála v Kopřivnici, ale motory se vyráběly v nedalekém příborském závodu. I když jsou mezi veřejností známy tři typy T603, verzí osmiválcových vzduchem chlazených motorů bylo mnohem více. "Opravujeme motor 603F, který se montoval do prvních šestsettrojek a pak 603H, jež se dával do druhého typu. Už se těšíme, až lidem názorně předvedeme vývoj těchto unikátních motorů," dodal Míček.