Pětimístný automobil je v pětidveřovém i třídveřovém provedení 3986 mm dlouhý, což je o 174 mm více než u druhé generace. Ta se bude podle sdělení automobilky vyrábět ještě nějaký čas s novou generací. Jak dlouhou, však automobilka blíže nespecifikovala. Clio III má větší i rozvor, který má nyní hodnotu 2575 mm. Jak jsem si mohl při statickém představení vozu českým novinářům vyzkoušet, nabízí dostatek místa na všech sedadlech.

Materiály v interiéru jsou příjemné a kvalita zpracování je dostatečná. Mnohé motoristy zaujmou různé designové perličky. Jako například ovládání ventilace, které je vyvedeno v podobě squashového míčku. Přední sedadla jsou na posez příjemná. Uvidíme, jak se budou chovat při jízdě. Pohodlné byly i hlavové opěrky, což není zcela běžné u všech automobilů.

Ačkoli je Clio zástupcem malých vozů, nabízí celou řadu doplňků, které jsme zvyklí vídat spíše u vozů vyšších tříd. Clio III tak bude mít volitelnou výbavu v podobě přístupu k vozu a jeho startování pomocí karty "Keyless entry" (bezklíčový přístup). Nastartování automobilu pak řidič obstará stisknutím tlačítka, které je však na můj vkus umístněno příliš dole na středovém panelu.

Jelikož se novinka Renaultu začne v České republice prodávat až v říjnu, tedy po světové premiéře na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, není prozatím znám rozsah základní výbavy ani cena vozu. Jak však na tiskové konferenci sdělili zástupci Renault ČR, neměla by se od ceny druhé generace příliš lišit. Clio II v základním provedení Access s benzínovým motorem 1,2 43 kW s třídveřovou karosérií stojí 259 900 korun. V současné době však probíhá akční nabídka a Clio II se dá pořídit již od 224 900 korun při pořízení na leasing s pětiprocentní akontací u Renault Finance.

Pohonné jednotky pro Renault Clio III
Zážehové motory s šestnáctiventilovou technikou
Objem výkon
1,2 l 55 kW
1,4 l 72 kW
1,6 l 82 kW
2,0 l 103 kW
Vznětové motory
1,5 dCi 50 kW
1,5 dCi 63 kW
1,5 dCi 78 kW

Co už je ale nyní známo, jsou pohonné jednotky se kterými se Clio III bude prodávat. V nabídce budou tři benzínové a tři naftové motory. Nabídkou zážehových agregátů doplní v první polovině příštího roku motor 2,0 l 16 V s výkonem 103 kW. O převod hnací síly se postarají tři převodovky: pěti nebo šestistupňová manuální, impulzivní a čtyřstupňová automatická. Impulzivní převodovka v sobě skrývá možnost řazení rychlostí sekvenčním způsobem pomocí páček pod volantem.