Pravidla silničního provozu se v Rakousku zpřísňují na základě snahy kancléře Wolfganga Schüssela o snížení počtu mrtvých na rakouských silnicích v roce 2010 na méně než 500 lidí.

Od 1. května musí být v Rakousku součástí povinné výbavy automobilu například reflexní vesta, bez které řidič nesmí opustit vůz při nenadálé situaci, jako např. nehoda či technická závada. V ČR je tato povinnost zavedena pouze u služebních vozů.

Podle průzkumu rakouského automotoklubu ÖAMTC svítí celodenně 56 percent řidičů s tím, že častěji ženy. Dalších 37 procent zapíná světla podle aktuální situace a viditelnosti. Ve dne nikdy nesvítí asi sedm procent rakouských řidičů. Na celoroční svícení si řidiči budou moci v Rakousku zvykat až do března příštího roku. Do té doby budou totiž policisté zapomětlivé řidiče jen napomínat.

.: ANKETA
Svítíte při jízdě automobilem celý rok, nebo jen v zákonem stanoveném období?
Odpovídejte v anketě na konci článku.

V České republice je v zákoně o provozu na pozemních komunikací povinnost svícení rovněž zanesena. Nicméně platí jen pro zimní období od října do března. Celoroční svícení je uzákoněno například v Dánsku, Estonsku, Lotyšsku, Norsku, Švédsku či na Islandu, připomíná ČTK.

Celoroční svícení upravené zákonem se líbí i oddělení BESIP při Ministerstvu dopravy. Opačný názor zastává například exministr dopravy a poslanec ODS Martin Říman. "Nejsem zastáncem takových změn. To jsou věci, které by se měly řešit přes pojištění. Tedy tak, že by například řidič, který využívá zimního obudí, dostal nějakou slevu popřípadě jiný bonus.

Pro každého řidiče je samozřejmostí, že světla zapne při snížené viditelnosti. Nicméně hůře vidět může být stejně v zimě jako v létě. Nejhorší jsou v této oblasti bezpečnosti provozu místa, kde se ostrým přechodem setkávají stín a sluneční světlo.