Vývojem hybridního pohonu se již 30 let zabývá i Bosch. Její systém bude navíc připraven k sériové výrobě již za rok. "První hybridní systém Bosch Smart Electronic Start/Stopp System bude sériově vyráběn od roku 2006," informoval Walter. Na dotaz deníku Právo však neuvedl, kteří výrobci automobilů budou systém Bosche využívat.

Cestu pro rozvoj hybridních systémů podle Waltera připravují přísnější zákony na ochranu životního prostředí a zákony o dopravě. "U nás v Německu se vrcholný orgán evropského automobilového průmyslu (ACEA) zavázal do roku 2008 snížit emise CO2 u nově registrovanych vozidel na průměrnou hladinu 140 gramů na kilometr," uvedl příklad.

Účinný hybridní automobil charakterizoval jako souhru spalovacího motoru, elektrického zařízení, brzd a dalších agregátů, které musi být  maximálně sladěny. To systém Bosch podle jeho názoru splňuje. Vývoji hybridních systémů se věnují všichni hráči na automobilovém trhu. Jak uvedl Walter, mnozí plánují uvedení hybridních vozidel v příštích pěti letech.

"Střízlivým odhadem vzroste podíl na světových trzích z jednoho procenta v roce 2010 na pět procent v roce 2025," uvedl Walter. Největší růst podílu hybridních vozidel na vozovém parku předpokládá na severoamerickém trhu. V roce 2025 by tak po světě mohly jezdit až čtyři milióny automobilů s hybridním pohonem.