Pamětní mince, kterou ČNB vydala 18. května, má nominální hodnotu 200 Kč. Dvousetkoruna je ražena ze slitiny obsahující 900 dílů stříbra a 100 dílů mědi a vydává se ve dvojím provedení, v běžném a špičkovém (proof), které se liší povrchovou úpravou a provedením hrany. Autorem výtvarného návrhu je akademický sochař Zbyněk Fojtů.

Dvoumístný vůz se v roce 1905 setkal s velkým ohlasem a tak není divu, že na sebe dlouho nenechaly čekat další odvozené varianty - čtyřmístná, dodávka a výkonnější verze. Původně měl vůz pod kapotou čtyřdobý vidlicový dvouválec o objemu 1005 ccm s maximálním výkonem 7 koní, který byl na zadní kola přenášen nejprve přes manuální třístupňovou převodovku řetězem a později kloubovým hřídelem. Mít tento vůz v garáži znamenalo vydat z peněženky 3600 korun.

Ještě týž rok továrna otestovala první vůz se čtyřválcovým motorem o výkonu až 16 koní a rozšířila výrobu. A o rok později spatřil světlo světa první osmiválec s výkonem až 50 koní. Voiturett se ve všech modifikacích nakonec prodalo na 500 kusů.

Historie výroby automobilů v M. Boleslavi
1895 založení firmy Laurin & Klement na výrobu jízdních kol
1899 první motocykl: Slavia typ A 
1905 první automobil: Laurin & Klement Voiturette A 
1907 přeměna firmy Laurin & Klement na akciovou společnost
1925 sloučení se strojírenským podnikem Škoda Plzeň
1930 transformace na Akciovou společnost pro automobilový průmysl - ASAP
1939 koncern Škoda se stává součástí hospodářského systému německé Říše
1945 znárodnění, změna na AZNP (Automobilové závody, národní podnik)
1991 přeměna na akciovou společnost Škoda, a. a. s. (automobilová akciová společnost), která se stává součástí koncernu Volkswagen
Zdroj: Škoda Auto