Pokud by Ledwinka uspěl, dostane se do společnosti legend Henryho Forda, Rudolfa Diesela, Enza Ferrariho, Ferdinanda Porsche, Ettore Bugattiho nebo Armanda Peugeota.

"Člen nizozemského tatrováckého automotoklubu na ženevském autosalónu zjistil, že v tamní síni slávy je třicet konstruktérů, ale Ledwinka schází. Když nám dal vědět o své celosvětové snaze o nápravu, s podporou jsme neváhali ani na chvíli," uvedl pracovník muzea Martin Janík.

Anketu, ve které se hlasuje, zda s Ledwinkovým povýšením souhlasí, muzeum zařadilo na své internetové stránky. Za pár dnů vyznačilo svou podporu téměř sedm stovek lidí. "Ledwinka je otec tatrovek. Ve své době neměl konkurenci, nejčastěji se poměřoval s Porschem," uvedl Janík.

Ledwinka už jako mladík pomáhal stavět první středoevropský automobil Präsident. V roce 1923 předvedl světu dosud platnou geniálně jednoduchou a převratnou novinku - spojení vzduchem chlazeného motoru a centrální nosné roury s výkyvnými polonápravami.

Ve třicátých letech minulého století byl u zrodu prvních aerodynamických vozů. Za války se stal ředitelem podniku a po válce byl za svůj německý původ souzen a internován ve vězení v Novém Jičíně.

"Přesto, když si tatrováci nevěděli rady s prototypem tatraplánu, tak v noci přistavili auto na vězeňský dvůr. Starý pán Ledwinka chystanou novinku obhlédl a poradil co a jak. Takový odborník měl být v síni slávy už dávno," konstatoval tatrovácký historik Karel Rosenkranz.

Po propuštění v roce 1949 Ledwinka odešel do zahraničí, kde za své nápady sbíral další ceny. V roce 1992 byl plně rehabilitován. Snahu podporuje i kopřivnická radnice, firma Tatra se zatím nepřipojila.